02.03.2015
 

27 februarie 1965 - Alexandru Gheorghiaş on Mixcloud

 

Unit 4 + 2 e un grup britanic rămas în istoria muzicii datorită acestui unic single. O piesă devenită celebră îndeosebi expunerii de care s-a bucurat prin difuzarea la radiourile pirat din Arhipelag. Realizată de solistul vocal Tommy Moeller şi de un alt component al formaţiei, Brian Parker, piesa fusese înregistrată cu ajutorul a patru muzicieni de studio, plus doi membri ai grupului. Concrete and Clay intra în această săptămână undeva în subsolul clasamentului, pe locul 48 şi urma să ajungă până pe cea mai înaltă poziţie. Britanicii aveau să mai înregistreze un Top 20, însă se poate spune fără a greşi că sunt un exemplu clar de one hit wonder. Adică n-au cântat decât o primăvară.

The Spencer Davis Group luaseră fiinţă la Birmingham, cu chitaristul galez Spencer Davis şi solistul vocal Steve Winwood (pe atunci în vârstă de doar 16 ani) în prim-plan. Succesele de top aveau să apară spre sfârşitul lui 1965. Every Little Bit Hurts era deocamdată o preluare din repertoriul Brendei Holloway, piesă apărută cu un an înainte la Tamla Motown. Dacă originalul ajunsese până pe 13 în topul din Statele Unite, cover-ul intra pe locul 43 şi nu avea să urce mai mult de atât, în cele două săptămâni petrecute în topul britanic.

După sunet, The 'In' Crowd aduce a single Motown. Lansată în decembrie 1964, la casa de discuri Charger, melodia îl făcea celebru pe texanul Dobie Gray. Ajutat aici de Gene, fratele său, responsabil cu aranjamentul muzical. Dacă în Statele Unite piesa ajunsese până pe locul 13 în topul Hot 100 şi până pe 11 în cel de R&B, în Marea Britanie intra pe 41 şi avea să se oprească peste două săptămâni pe 25. Dobie a murit în decembrie 2011, la 71 de ani.

Goldie & The Gingerbreads devenise în 1963 primul grup rock feminin care semnase un contract de înregistrări cu o casă de discuri importantă. După un an petrecut la Decca, cele patru aveau să ajungă la Atlantic. La sfârşitul lui 1964, grupul de pe Coasta de Est a Statelor Unite făcuse cunoştinţă cu Eric Burdon de la The Animals, iar impresarul acestora le oferise un turneu britanic. Aşa au ajuns să cânte seară de seară, alături de trupe ca The Rolling Stones, The Animals, The Beatles, The Yardbirds, The Hollies sau The Kinks. Crème de la crème. Can't You Hear My Heartbeat era un cover după originalul aparţinând grupului britanic Herman's Hermits (locul 2 în Statele Unite, la începutul lui 1965, dar nelansat pe single în Marea Britanie) şi intra pe locul 36. Nu avea să urce mai mult de 25. Ba mai mult, avea să rămână singurul single cu care americancele figurau în topul britanic.

I Apologise era cel de-al patrulea single cu care americanul P.J. Proby intra în topul britanic. Pe locul 33. Single-ul avea să ajungă până pe 11 în cele opt săptămâni cât a figurat în ierarhia muzicală din Arhipelag. Dacă debutul britanic fusese unul în forţă, cu trei single-uri ajunse în Top 10, cariera extravagantului solist vocal din Houston, Texas, avea să intre pe o pantă descendentă, din a doua jumătate a anilor '60.

Originari din Londra, The Pretty Things se aflau la cel de-al treilea single din topul britanic. Norocul l-a cam ocolit pe Dick Taylor. Acesta cântase alături de tovarăşul său de colegiu, Keith Richards, şi de Mick Jagger, într-un grup intitulat Little Boy Blue and the Blue Boys, apoi fusese acceptat de Brian Jones în nou-înfiinţatul The Rolling Stones. Taylor s-a retras după câteva luni şi a fost înlocuit la bas de Bill Wyman. Avea să înfiinţeze grupul de faţă, cu care a avut succes la jumătatea anilor '60. Şi atât. Honey I Need intra pe 32 şi urma să ajungă până pe 13, în zece săptămâni de prezenţă. Urmau alte patru single-uri, niciunul dintre ele mai valoros de locul 25.

Onorurile pentru cel mai înalt nou-intrat single al săptămânii aparţin solistei vocale Twinkle. Originară din sud-vestul Londrei, tânăra de 16 se remarcase deja cu Terry, single ajuns la sfârşitul lui 1964 până pe locul 4 în topul britanic. Golden Lights era o altă o compoziţie proprie. Piesa intra acum pe 31 şi avea să se oprească doar pe 21. Era ultimul single care ajungea în topul britanic din cariera adolescentei devenită în 1965 iubita oficială a lui Peter Noon de la Herman's Hermits. După şase single-uri înregistrate la casa de discuri Decca, Twinkle se retrăgea de pe scena muzicală în 1966, la 18 ani, şi se concentra asupra apariţiilor în reclame.

Altfel, săptămâna se remarca prin asasinarea lui Malcolm X, 39 de ani, militantul de culoare pentru drepturile omului. Eveniment petrecut la New York, în faţa a 400 de persoane adunate să-l asculte pe predicatorul trecut la islamism. Şi prin producţia TV color a Cenuşăresei, musicalul compus de Richard Rodgers şi Oscar Hammerstein, cu Leslie Ann Warren, o tânără pe atunci în vârstă de 18 ani, aflată la debutul său pe micile ecrane.

UK TOP 50 - 27 februarie 1965

Loc în clasamentul actual (loc în clasamentul precendent / număr de săptămîni în top) - Nume piesă / interpret. Piesele marcate cu roşu sunt cele ce pot fi ascultate în această săptămînă în mixul de la începutul acestui articol.

1 (2 / 8) - I'LL NEVER FIND ANOTHER YOU (Seekers)
2 (5 / 4) - GAME OF LOVE (Wayne Fontana & The Mindbenders)
3 (6 / 4) - DON'T LET ME BE MISUNDERSTOOD (Animals)

4 (3 / 7) - YOU'VE LOST THAT LOVIN' FEELIN' (Righteous Brothers)
5 (1 / 6) - TIRED OF WAITING FOR YOU (Kinks)
6 (4 / 7) - KEEP SEARCHIN' (WE'LL FOLLOW THE SUN) (Del Shannon)
7 (7 / 6) - THE SPECIAL YEARS (Val Doonican)
8 (11 / 4) - IT HURTS SO MUCH (Jim Reeves)
9 (9 / 4) - FUNNY HOW LOVE CAN BE (Ivy League)
10 (19 / 3) - IT'S NOT UNUSUAL (Tom Jones)
11 (24 / 2) - I MUST BE SEEING THINGS (Gene Pitney)
12 (15 / 5) - YES I WILL (Hollies)
13 (41 / 2) - SILHOUETTES (Herman's Hermits)
14 (17 / 3) - GOODNIGHT (Roy Orbison)
15 (26 / 2) - COME & STAY WITH ME (Marianne Faithfull)
16 (8 / 7) - COME TOMORROW (Manfred Mann)
17 (44 / 2) - I'LL STOP AT NOTHING (Sandie Shaw)
18 (10 / 12) - GO NOW (Moody Blues)
19 (12 / 13) - CAST YOUR FATE TO THE WIND (Sounds Orchestral)
20 (25 / 3) - NEXT TIME I SEE MARY ANNE (Shadows)
21 (16 / 8) - BABY PLEASE DON'T GO (Them)
22 (13 / 7) - YOU'VE LOST THAT LOVIN' FEELIN' (Cilla Black)
23 (14 / 7) - LEADER OF THE PACK (Shangri-las)
24 (32 / 3) - STOP FEELING SORRY FOR YOURSELF (Adam Faith)
25 (18 / 11) - FERRY CROSS THE MERSEY (Gerry & The Pacemakers)
26 (20 / 7) - I'M LOST WITHOUT YOU (Billy Fury)
27 (21 / 11) - YEH YEH (Georgie Fame)
28 (22 / 14) - TERRY (Twinkle)
29 (30 / 3) - A WINDMILL IN OLD AMSTERDAM (Ronnie Hilton)
30 (23 / 9) - THREE BELLS (Brian Poole & The Tremeloes)
31 (new! / 1) - GOLDEN LIGHTS (Twinkle)
32 (new! / 1) - HONEY I NEED (Pretty Things)
33 (new! / 1) - I APOLOGIZE (P.J. Proby)

34 (36 / 4) - PAPER TIGER (Sue Thompson)
35 (31 / 12) - GIRL DON'T COME (Sandie Shaw)
36 (new! / 1) - CAN'T YOU HEAR MY HEARTBEAT (Goldie & The Gingerbreads)
37 (34 / 20) - WALK TALL (Val Doonican)
38 (28 / 6) - WHAT IN THE WORLD'S COME OVER YOU (Rockin' Berries)
39 (27 / 6) - DANCE DANCE DANCE (Beach Boys)
40 (45 / 2) - I CAN'T EXPLAIN (The Who)
41 (new! / 1) - THE 'IN' CROWD (Dobie Gray)
42 (29 / 12) - SOMEWHERE (P.J. Proby)
43 (new! / 1) - EVERY LITTLE BIT HURTS (Spencer Davis Group)
44 (43 / 3) - TELL HER NO (Zombies)
45 (37 / 2) - YOUR HURTIN' KIND OF LOVE (Dusty Springfield)
46 (re-entry! / 9) - TRIBUTE TO JIM REEVES (Larry Cunningham)
47 3 (3 / 6) - COME SEE ABOUT ME (Supremes)
48 (new! / 1) - CONCRETE & CLAY (Unit Four Plus Two)
49 (35 / 7) - GETTING MIGHTY CROWDED (Betty Everett)
50 (38 / 13) - I FEEL FINE (Beatles)

0 comentarii

Publicitate

Sus