Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Atelier LiterNet  Sageata  Muzică  Sageata  Clickantabil

Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro

În sfârşit, Romanian Brass!


Oltea Şerban-Pârâu, Virgil Oprina

15.03.2007
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Articolul anterior din rubrică
Articolul urmator din rubrică
"Dar până când să nu avem şi noi faliţii noştri?" exclama Farfuridi, pe bună dreptate, în mereu actuala Scrisoare pierdută. Şi chiar aşa. Adică de ce toate ţările Europei civilizate să aibă un ansamblu de alămuri de elită, naţional, iar noi nu? Din fericire, pentru noi, răspunsul la această întrebare a fost în sfârşit găsit de cine trebuia.

Înfiinţat în 2006, Romanian Brass este format din cei mai valoroşi instrumentişti ai secţiei de alămuri a Filarmonicii "George Enescu" din Bucureşti, cu alte cuvinte o formaţie instrumentală formată exclusiv din trompete, corni, tromboane, tubă şi o secţie ritmică. Creată de oboistul Adrian Petrescu, un venetic am putea spune, venit tocmai din zona instrumentelor de suflat din lemn, coleg cu membrii formaţiei în cadrul aceleiaşi prestigioase orchestre, această formaţie instrumentală prin însăşi existenţa ei reprezintă un act de cultură cum nu multe ne-a fost dat să întâlnim în lungul anotimp al desfiinţărilor de tot felul la care suntem martori din '90 încoace. Muzician complet, cu remarcabile calităţi de manager, Adrian Petrescu semnează conducerea muzicală a primului CD editat de Romanian Brass intitulat Solemn Entry.

O solemnă intrare în peisajul muzical autohton îşi propune Romanian Brass în sonorităţile masive ale binecunoscutei introduceri la Aşa grăita Zarathustra de Strauss, fragment devenit cunoscut publicului larg ca temă muzicală principală a filmului lui Kubrick Odiseea Spaţială 2001, urmată de alte opt opusuri sau fragmente de lucrări venind din diferite zone stilistice, de la Bach la Enescu, trecând prin Mozart, Ceaikovski, Bizet sau J. Parker. Trăsătura dominantă a muzicii acestui prim album este dată de talentul interpreţilor, coeziunea de ansamblu fiind rodul aranjamentelor orchestrale de înaltă clasă precum şi a experienţei dată de sutele de concerte susţinute împreună. Cunoscându-se foarte bine atât din punct de vedere muzical, cât şi uman (aspect deloc de neglijat într-o colaborare artistică atât de intimă precum aceasta), cei paisprezece membrii ai formaţiei Romanian Brass şi-au asumat o responsabilitate suplimentară activităţii artistice a fiecărui membru în parte. Orchestra are potenţial, chiar internaţional, de aceea o abordare cât mai apropiată de exigenţele zilelor noastre a tuturor aspectelor legate de activitatea artistică se impune.

Sunetul unei formaţii de alămuri poate reprezenta un ideal sonor chiar şi pentru cei mai rafinaţi melomani. Gama largă de culori pe care o pot reproduce pachetele de instrumente, precum şi fragmentele de solo, merg de la forţa şi vigoarea în forma cea mai pură, caracteristică acestora şi ajung până la până la cele mai delicate şi subtile nuanţe. Rolul de popularizare în rândul unor categorii largi de public pe care acest tip de grup instrumental îl poate avea în calitatea sa de nou venit în rândul formaţiilor muzicale ale Filarmonicii "George Enescu" este cu siguranţă unul important, de care merită ţinut seama în viitor. Această iniţiativă şi-a creat prin însăşi contextul apariţiei şi semnificaţia numelui ales obligaţia continuităţii şi a unor standarde, sperăm, niciodată în scădere.

Cei care vor avea inspiraţia de a achiziţiona acest CD istoric - şi pentru faptul că este primul album editat de Casa de discuri a Filarmonicii "George Enescu" - nu vor fi cu siguranţă dezamăgiţi, căci eventuala dulce aproximaţie balcanică a detaliului, de negăsit în interpretările similare venite de peste ocean sau din spaţiul anglo-saxon, este cu multă căldură învăluită într-o căldură a sunetului despre care nume importante ale lumii dirijorale internaţionale au declarat că nu au mai întâlnit-o nicăieri în lume.

Aşadar, aplauze pentru cei care au puterea de a nu se mulţumi cu amăgitoarea îndestulare artistică a postului ocupat în cadrul orchestrei mari căutând şi găsind noi şi noi motivaţii pentru cea mai frumoasă meserie din lume, oricare ar fi ea facută cu pasiune, pe numele lor Adrian Petrescu conducerea muzicală, Mihai Toth şi Cristian Suciu, Ştefan Simionescu şi Dan Ivan la trompetă, Ioan Gabriel Luca, Ciprian Popa şi Sorin Lupaşcu la corn, Florin Pane, Alexandru Danci şi Ciprian Pârciu la trombon, Nicolae Ioniţă la trombon bas, Laurenţiu Sima la tubă, Laurenţiu Băcanu la timpani, Bogdan Constantin la alte instrumente de percuţie şi Nicolae Licareţ la orgă.
Articolul anterior din rubrică
Toate articolele din rubrică
Articolul urmator din rubrică




0 comentarii

ARHIVA RUBRICII

Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Alvin Ailey American Dance Theatre la Bucureşti (4.5/5 - 2 voturi)
Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Oedipe - 50
Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Senzaţia şi clişeul (3.7/5 - 3 voturi)
Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Toamna simfonică (5.0/5 - 3 voturi)
Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Operă şi aer liber
Sageata Toate articolele din această rubrică


RUBRICILE CATEGORIEI

Sageata Muzica în mp3
Sageata Liter-Rock
Sageata UK top 50 - Acum 50 de ani
Sageata Top nostalgic


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer