Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Atelier LiterNet  Sageata  Muzică  Sageata  Clickantabil

Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro

O tinereţe aparentă


Oltea Şerban-Pârâu, Virgil Oprina

07.06.2007
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Articolul anterior din rubrică
Articolul urmator din rubrică
Realitate sau nu, impresia conform căreia şcoala internaţională - mai precis cea vest-europeană şi altoiul său nord-american - aduce la gradul de maturitate demersul artistic al tinerilor artişti la o vârstă tot mai fragedă, a devenit tot mai puternică în ultimii ani.


Asociată de multe ori pe nedrept cu aspectele peiorative ale fragilităţii, tinereţea artistică a soliştilor ar trebui să fie - la modul ideal - o stare perpetuă a vieţii artistice a fiecăruia dintre ei. În sens artistic, maturitatea nu are practic vârstă, ea netrebuind confundată cu experienţa scenică.

Asistând la concertul susţinut de Alexandra Costin alături de Orchestra Naţională Radio condusă de dirijorul japonez Tetsuji Honna şi la maniera în care a abordat celebrul Concert nr. 3 în do minor pentru pian şi orchestră de Beethoven, mi-am confirmat impresiile de mai sus. Vorbind cu solista despre acest opus, îmi mărturisea că deşi e conştientă că este vorba despre un concert foarte cunoscut, crede că "întotdeauna se poate găsi ceva nou de spus sau, din contră, ceva "vechi" dar uitat". Unul dintre compozitorii preferaţi ai Alexandrei Costin (de altfel şi anul trecut a prezentat publicului bucureştean al patrulea concert al acestuia), Beethoven i-a oferit solistei oportunitatea de a sonda subtilităţi de nuanţare pe care nu le-am remarcat la prea mulţi interpreţi de vârsta ei, multe "amănunte" privind frazarea denotând acea maturitate pe care am admirat-o cizelându-se de-a lungul ultimilor ani, de când Alexandra Costin se află la studii în Statele Unite şi revine periodic pentru concerte în România.


"În muzica lui Beethoven simt puterea, slăbiciunea, durerea, iubirea, dorinţa, ca la nici un alt compozitor. E o muzică în care descopăr un mesaj direct şi sincer, aşa cum îmi plac mie oamenii, fără falsuri, fără ipocrizii. Cred că cel mai important este să fii cinstit cu muzica pe care o cânţi." Logica frazării, temperamentul, rafinamentul tuşeului sunt trăsături pe care le-am regăsit şi de această dată în interpretarea Alexandrei Costin, tot mai rafinate de o educaţie muzicală continuată la cel mai de înalt nivel (în acest moment îşi finalizează doctoratul la Boston University).


Pe lângă concertele din România - la Ploieşti cu Filarmonica "Paul Constantinescu" şi la Bucureşti cu Orchestra Naţională Radio, în această vară Alexandra Costin mai are programate concerte în Germania cu Kammerphilharmonie mit Gewandhausmusikern din Leipzig pe data de 3 iunie, iar între 23 şi 28 august cu Orchestra Sinfonica Città di Grosseto, concerte cărora li se va adăuga şi un recital solo în Italia.
Articolul anterior din rubrică
Toate articolele din rubrică
Articolul urmator din rubrică




0 comentarii

ARHIVA RUBRICII

Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Alvin Ailey American Dance Theatre la Bucureşti (4.5/5 - 2 voturi)
Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Oedipe - 50
Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Senzaţia şi clişeul (3.7/5 - 3 voturi)
Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Toamna simfonică (5.0/5 - 3 voturi)
Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Operă şi aer liber
Sageata Toate articolele din această rubrică


RUBRICILE CATEGORIEI

Sageata Muzica în mp3
Sageata Liter-Rock
Sageata UK top 50 - Acum 50 de ani
Sageata Top nostalgic


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer