13.01.2024
Uneori îmi e teribil de greu să scriu ordonat. Simt că dacă-mi împărtășesc franc și coerent toate dedesubturile, mă golesc. Îmi pierd toată esența dacă o explicitez prin cuvinte. Poate de aia mi-am ales o profesie prin care să mă exprim predominant creativ, nu analitic.

Acum câteva luni a trebuit să scriu un sonet de dragoste la facultate. Scopul scrierii lui era să mă ajute să mă cunosc, să aflu despre libertatea-rigoare pe care urma să o implementez într-un exercițiu de regie. Eu știam deja despre mine că îmi este mai ușor să fiu creativă atunci când trebuie să mă încadrez într-o structură inflexibilă, dar ce nu știam era că pot fi fragil-haioasă când scriu despre dragoste. Sau că îmi place să încerc. Așa că am continuat să explorez cum pot fi concomitent hazlie și firavă, și în spectacole, și-n viață.

Așadar, retrospectiva celui mai copleșitor an din cei douăzeci pe care i-am trăit va fi alcătuită dintr-o poezie și din câteva fotografii de la spectacolele pe care le-am regizat anul ăsta. Toate au fost, desigur, despre dragoste. Ca noi toți, de altfel.

sipid-odor-color

Cerul trimite soare și apă
în camera inimii. Atriul stâng
vrea să se zbată, dar până să-nceapă,
se umple cu apă sărată. Și plâng.

Apa e rece și țipătul inundă
sunete dulci-acrișoare-călduțe,
cuțite și ochi care se scufundă,
și canguri, marsupii și maimuțe.

Le înghit complet și diger alimentar.
N-am miros sau gust. Sau le-am pierdut
într-un altar cardiovascular,
în care mă rog de când m-am născut.

Încerc să uit și îmi fac loc în piept.
Îmi amintesc că am un atriu și-un gând drept.

Vis cu clementine
performance site-specific imersiv
cu Raisa Simionov, Polya Zubati și Alex Gabera
workshop coord. de Theodor-Cristian Popescu
Festivalul Studio, Târgu-Mureș


Exit
după Fausto Paravidino
cu Ana Avram și Bogdan Nechifor
scenografie Sofia Iorga
UNATC


Sărbători mari și conversații mici
după Scott Caan
cu Ana Maria Moldovan, Andrei Mateiu, Ana Pasti și Sergiu Costache
scenografie Irina Miclăuș
Teatrul Godot


Ca o familie
spectacol-lectură
scris de mine, regizat de Maria Nicolici
Teatrul Podul


Pescărușul
după A.P. Cehov
cu Alexia Matei, Dragoș Uretyan, Ștefania Ghiță, Mihai Florea și Vlad Corb
workshop coord. de Peter Dentchev
UNATC
 

O discuție serioasă
dramatizarea mea după o povestire de Raymond Carver
cu Daria Gherghel și George Borș
Uși Deschise UNATC


Oleanna
de David Mamet
moment extratext
UNATC
 

Dimineața nunții lui Anatol
de Arthur Schnitzler
cu Andreea Gîrbea și Maria Acsani
workshop cu Anna Maria Krassnigg
Centrul Replika x UNATC x Max Reinhardt Seminar


Repetiții Momo
adaptare după un basm-roman de Michael Ende
coregrafia și mișcarea scenică Vlad Furtună
work in progress


* 
Așteptăm topurile / retrospectivele amintirilor voastre din anul 2023 în word, cu diacritice (nu uitați un titlu și o fotografie reprezentativă pentru unul din momentele anului 2023), pe adresa [email protected]. Vă așteptăm cât aveți nevoie pentru a scrie. Un prim termen orientativ este 25 ianuarie 2024, dar nu ezitați să ne scrieți și mult după acest termen. Mai multe detalii despre acest fel de top în invitația de aici. Pe scurt: prima și singura regulă e că nu e nici o regulă, puteți scrie despre tot ce v-a rămas în minte și suflet din 2023. Vă rugăm să duceți vorba mai departe, trimițând invitația și spre prietenii voștri. (Redacția LiterNet)

0 comentarii

Rubricile categoriei

Topuri & Retrospective

Publicitate

Sus