Ascultaţi în interpretarea formaţiei Urma, de pe albumul Nomad Rhymes piesele:
"This Time" (5,93 Mb)
"Buy Me with a Cofee" (3,72 Mb)
De la fani...
... Muzică de tatuat gândurile conformiste cu ea...
... Muzică plătită de ochi cu o stea şi cumpărată de suflet cu-n surâs...
... Muzică de sunete aruncate în aer cu inconştienţa pe care doar poezia o mai are... (...dar aerul unde era ca să le prindă? cred că uitase să mai respire...)
... Muzică în trup de flaut ce se vinde pe nimic... sau, stai aşa, maybe for a coffee...
... Muzică îmbrăcată în culori violente doar pentru a-şi masca emotivitatea...
... Muzică picurată printre oameni aievea...
... Muzică şi iz de urmă în mine...
... Şi-a fost cântare URMA...
... La fel vă doresc şi vouă!. (acidamar)
Presa despre URMA...
[...] e bine de aflat că nu vorbesc în dorul lelii şi că Urma aceea e un grup de rock din Cluj care îi are în componenţă pe Mani Gutău, Dan Byron, Sorin Erhan şi Dominic Czergö şi care a editat, în 2003, un album Nomad Rhymes cum, personal, nu am mai auzit de mult [....] nu am auzit nicicând un album atât de ireproşabil cap-coadă, în care, e şi asta o dezamăgire, să nu ai plăcerea cârcotaşă de a descoperi o melodie sub nivelul celorlalte. [...] (Matei FLORIAN, Dilema veche, Nr. 9, 12-18 martie 2004)
Mă numesc Mircea Toma şi recunosc, am creierul varză. Ia uite ce curge: ctoral vote rafo trocen omania ucrain democ frauda scu scu tase case - şi tot aşa, la infinit, pentru că urâţenia este prolifică! Sar nişte tipi şi mă leagă. Îmi taie volumul, reset la creier. Cântă. Urma. Nu se umple numai mintea, ci tot sufletul. E atât de frumos, de simplu şi de liniştit, încât ajungi să uiţi cât eşti de urât. Şi rămâi aşa, serafic, fericit şi însănătoşit. Şi-l laşi să se ocupe de mizerii pe fraierul Mircea Toma. (Mircea Toma, Academia Caţavencu, decembrie 2004)
A fost, vineri, concert Urma. Un concert fecundat în Green Hours, adus pe lume la Coyote Café şi răspândit necruţător în lume de purtători de Urma. [...] Acustica Urma are o problemă - e organică. Face priză undeva între aortă şi suflet. Şi grupul de muzicieni care fac Urma este organic şi matur armonizat. Urma trăieşte. [...] (B24 Fun, 10-17 decembrie 2004)
[...] întregul album este acustic; provocarea a fost crearea muzicii fără a apela la artificiile instrumentaţiei moderne. A rezultat o reuşită majoră, care, practic, nu poate fi încadrată în nici un gen clar definit: este clar o muzică progresivă (dar altfel decât se făcea în anii '70), e şi puţin jazzie, e şi rock, dar de care e greu de spus. Important este că e muzică (una foarte curată şi care creează o atmosferă specială), e muzică Urma. [...] (Doinel Tronaru, România liberă, 11 decembrie 2004)
Istoria URMA
În 2003, URMA intra în studio, intenţia muzicienilor fiind definită, atunci, mai mult ca un proiect lipsit de necesitatea prestaţiilor live şi responsabilităţilor prezente în cadrul unui grup. Ideea centrală era relativ simplă: mai mulţi muzicieni lucrau la un produs destinat a fi o alternativă firească pentru chiar cei ce semnau acel disc, cât şi pentru cei care se aflau în căutarea unui produs muzical diferit. Acum, după trei ani, este o trupă matură, cu deja două albume la activ (şi piese pentru cel de-al treilea), numeroase concerte în marile oraşe ale ţării şi în străinătate, cronici de presă consistente şi mii de fani.
S-au întâlnit în primăvara anului 2003. Mai întâi, Mani Gutău şi Dan Byron, cărora li s-au alăturat, mai târziu, Dominic Csergo şi Sorin Erhan, iar în 2005, percuţionistul Felix Moldovan. Primele concerte oficiale URMA s-au întâmplat pe scena festivalului Stufstock, la ediţiile 2003 şi 2004.
Cel dintâi album, Nomad Rhymes, a fost înregistrat în aprilie 2003, în studioul Glas Transilvan din Cluj. Reacţiile stârnite de acest material, contrar oricăror aşteptări şi pronosticuri stabilite de muzicienii prezenţi pe disc şi colaboratorii aleşi în cadrul acestui album, au reuşit ceea ce nu părea posibil la debutul Urmei. După mai mult de un an de la apariţia Nomad Rhymes, cei patru muzicieni, veniţi din medii şi proiecte muzicale diferite şi care apăruseră în faţa publicului sub titulatura URMA o singură dată, în cadrul primei ediţii Stufstock, se decid să înceapă o serie de concerte live şi să lucreze împreună la un nou material. Organizatorii celei de a doua ediţii Stufstock au fost coautorii acestei schimbări inedite de direcţie, reuşind ceea ce părea complet irealizabil în acel moment, anume să îi adune pe cei patru muzicieni din nou pentru un concert în cadrul festivalului ţinut pe plaja Mării Negre. Ceea ce a urmat reprezintă o călătorie care va schimba radical existenţa celor reuniţi sub această titulatură. URMA devine un mod de viaţă, un hobby, o profesie, un scop în sine. În decembrie 2004 Nomad Rhymes a fost reeditat de către casa de discuri Macondo Media şi relansat printr-un concert special în Coyote Café din Bucureşti, concert în care trupa îşi face cunoscute intenţiile şi îşi prezintă piese de pe viitorul material. 10 decembrie 2004 este, practic, data "naşterii" URMA ca trupă şi momentul începerii concertelor live pe termen nelimitat.
De la evenimentul de lansare, URMA a susţinut mai mult de 70 de concerte în Bucureşti, Cluj, Iaşi, Suceava, Craiova, Braşov, Sibiu, Buzău, Constanţa, Timişoara, Moreni, Vama Veche. Politica URMA este foarte clară şi extrem de bine primită de public. Recitaluri, fără trupe în deschidere, şi reprezentaţii live de peste 150 de minute. URMA refuză să participe la festivaluri şi evenimente fără bilet de intrare, singurele excepţii fiind festivalul Stufstock şi evenimentul Acces pentru toţi destinat accesibilizării Bucureştiului pentru persoanele cu handicap. Participarea la ediţia a 3-a, din 2005, a Stufstock, a confirmat notorietatea pe care a obţinut-o trupa, probabil cea mai potrivită recompensă pentru membrii grupului fiind miile de oameni care au suportat, pe muzica Urmei, rafalele de ploaie şi vânt din cea de a doua seară a festivalului.
După lansarea celui de-al doilea album - Anger as a Gift - din 1 octombrie 2005, susţinută pe terasa Motoare a Teatrului Naţional Bucureşti, URMA s-a aflat în permanentă mişcare, necesară promovării acestui nou produs. După un tur de promovare intern, prezentat sub sigla Siemens ca sponsor principal al noului material, turneu care a inclus Craiova, Iaşi, Suceava, Cluj, Bucureşti şi două concerte live în studiourile City FM şi Delta RFI, reprezentaţii live în care URMA şi-a impus un record de apariţie live on air, pentru mai mult de 5 ore, cei cinci artişti au trecut graniţa, pentru un turneu inedit în trei oraşe din Germania. Succesul repurtat de trupă poate fi uşor cuantificat, atât din articolele din presa germană, cât şi prin vizionarea înregistrării pe DVD a concertului din Freiburg. URMA a fost primită "ca acasă": săli arhipline, public scandând numele trupei, albume vândute, invitaţii la festivaluri importante de muzică din Europa şi demararea unui proiect de turneu, împreună cu Al Jawala, în Australia şi Noua Zeelandă, în iarna anului 2006. Se semnează, de asemenea, contracte pentru reprezentaţii stabilite în perioada mai 2006 şi iulie-august 2006, URMA fiind invitată să susţină concerte în Germania şi Elveţia, în cluburi şi în cadrul unor festivaluri open-air. În acest turneu URMA începe colaborarea oficială cu Anja Strub, care devine reprezentantul oficial al trupei în afara României. Probabil această colaborare reprezintă cel mai mare beneficiu al acestui turneu, Anja fiind un motor de entuziasm turat la maxim şi un om de o factură deosebită, cu care URMA şi-a completat o echipă menită să facă faţă oricărui compromis.
Întorşi în ţară, băieţii au petrecut două săptămâni în studio şi au ieşit, recent, la rampă cu o frumoasă surpriză: URMA într-o componenţă diferită. În noua formulă artistică se regăsesc veteranii Mani, Dan, Sorin, prezenţe inedite fiind Laurenţiu Zmău - noul baterist şi Costin Bodea - la clape. URMA înseamnă acum mai mulţi artişti, mai multe instrumente, dar acelaşi sunet insolit, captivant, de calitate.
Primul concert în noua componenţă a avut loc pe 25 noiembrie 2005, în Lăptăria lui Enache, fiind urmat de un recital în cadrul festivalului Bluzau.
Pe 3 decembrie 2005, URMA a înregistrat în clubul B52 un concert unplugged în cadrul "Acustic B52", prezentat la TVK Lumea. Această întâlnire cu public se va transforma într-un DVD - ediţie limitată - ce va fi lansat pe piaţă în prima jumătate a anului 2006.
Primele două videoclipuri URMA, la piesele This Time (Stufstock's style) şi Get a Life pot fi vizionate pe TVKlumea. Este finalizat şi cel de-al treilea material pentru de-acum celebra Buy Me with a Coffee, material ce va fi inclus pe DVD-ul de care am amintit. Un nou videoclip pentru următorul single de pe ultimul album, este în curs de materializare. De menţionat că URMA e singura formaţie care a atins prima poziţie a celui mai vechi top de muzică existent în România, Romtop, susţinut de City FM, cu toate piesele alese ca reprezentare. Fiecare single URMA ales pentru promovare a ajuns, mai devreme sau mai tîrziu, nr. 1, realitate care demonstrează categoric existenţa unui public dornic de ceva diferit şi opus pretenţiilor impuse de industria muzicală autohtonă.
Mai multe detalii despre URMA puteţi afla accesând pagina web a formaţiei, realizată de Heliograph, grija şi respectul acestora pentru detaliu înscriind acest site, ca şi grafica albumelor, în ceea ce s-ar putea numi "filosofia de viaţă" a celor cinci componenţi: artă fără compromisuri. Fanii URMA au creat un loc virtual de discuţii.
În prezent, URMA lucrează la cel de al treilea material, programat să apară către sfârşitul acestui an, material care va fi realizat integral în Germania.
Cel de al doilea proiect, menit să apară în cursul acestui an, e un album semnat URMA şi Al Jawala, relaţia strânsă de prietenie dintre cele două grupuri, român şi german, fiind sursa principală a acestui demers. Se lucrează şi la organizarea unui turneu în România, care să prezinte conţinutul muzical oferit de cele două trupe.
Despre grafica albumelor...
Pachetul grafic al trupei şi al albumelor URMA a fost creat de către Cristian Ioan Gutău. Copertele albumelor, serigrafia CD-urilor, afişele, machetele de presă şi tricourile URMA îi poartă semnătura.
Designer de excepţie, Cristi are o vastă experienţă în grafică, precum şi în realizarea fx-urilor pentru diferite filme. Primul album URMA, Nomad Rhymes, a fost considerat, din punct de vedere al graficii şi al realizării tipografice, unul dintre cele mai "rafinate" de pe piaţa muzicală românească.
Graficianul a fost premiat în cadrul Zilelor libertăţii de exprimare în imagini (2005) pentru lucrarea tridimensională "Catapultele", care se regăseşte pe coperta albumului Anger as a Gift...