11.06.2008
Mărturisesc că nu sunt o pasionată a maşinilor de spălat. Le recunosc utilitatea, dar nu le găsesc poezia oricât m-aş strădui.

Mărturisesc că întotdeauna am crezut (şi din fericire am şi reuşit) că pot găsi lucruri mai interesante de făcut cu timpul meu.

Norocul meu a fost că mereu cineva a fost pe fază să mă salveze - ba mama, ba tanti care vine să se ocupe de curăţenie şi care aparent găseşte o bucurie în această activitate.

Maşinile de spălat au fost dintotdeauna nişte instrumente reci (la figurat, că la propriu poate se mai încălzeau) menite doar să ne facă viaţa mai uşoară şi pielea mâinilor mai catifelată.

În ultimii ani însă, designerii producătorilor de aparatură casnică s-au întrecut pe ei înşişi şi ne-au surprins cu modele îndrăzneţe şi cu funcţiuni la care nici nu ne-am fi gândit. Ba chiar au făcut spălatul rufelor mai plăcut (aţi fi zis că se poate aşa ceva??) - şi asta pentru simplul motiv că nu mai trebuie să stai tot timpul lângă maşina de spălat atâta timp cât funcţionează - minunat! Programezi, apeşi pe un buton şi pleci să savurezi o cafea (Nescafe - desigur...), să vezi un film sau să te întâlneşti cu nişte prieteni. Şi uite-aşa, spălatul la maşină chiar a devenit o plăcere! Cine s-ar fi gândit?

Una din cele mai inovatoare mărci de aparatură casnică din ultimii ani (care a surprins publicul şi criticii), este marca Beko, despre care puţini ştiu că provine din Turcia - şi asta pentru simplul motiv că Beko are un obiectiv îndrăzneţ (pe care se pare că şi-l realizează), şi anume să devină o marcă globală, să depăşească graniţele - generoase, de altfel - ale Turciei şi să cucerească noi orizonturi.

Şi până acum, se pare că merge bine. Marca Beko reprezintă deja Turcia cu succes în peste 100 de pieţe (inclusiv în România), iar calitatea produselor Beko este tot mai (re)cunoscută.

În plus, Beko este prima firmă turcească ce a primit premiul Good design acordat de The Chicago Athenaeum (un Architecture and Design Museum...) din Statele Unite? Premiul Good design este văzut ca simbolul inovaţiei şi al designului şi se acordă încă din anul 1950 - deci nu e glumă... Este adevărat, Beko a primit acest premiu pentru un LCD - dar nu-i aşa că asta vă inspiră încredere faţă de toate produsele lor?

Marca Beko a făcut un alt pas îndrăzneţ şi care s-a dovedit inspirat - a lansat o campanie de marketing în jurul copiilor - şi, ei bine, aţi ghicit: motivul copiilor rareori dă greş în publicitate. Mai ales când targetul tău sunt gospodinele dornice să-şi ţină casa curată.

Cu o campanie dezvoltată în jurul emoţionantei ideii că Beko te ajută să petreci timpul cu copilul tău în timp ce maşina de spălat merge singură, Beko şi-a creat chiar un sub-brand numit - funny enough - Bebeko. Ingenioasa combinaţie. Norocul lor cu numele inspirat al mărcii.

Turcii, cu binecunoscutul lor simt mercantil, dar şi cu un inspirat simt creativ, au reuşit astfel să facă din marca Beko o marcă de încredere, o marca a oamenilor tineri, care se îngrijesc de casa lor dar care vor să îşi petreacă timpul într-un mod mai inspira(n)t decât păzind maşina de spălat...

Şi astfel, marca Beko a făcut deja paşi importanţi în îndrăzneaţa misiune de a deveni prima marcă turcească which goes global...

Tocmai am pus nişte rufe la spălat. Mergem la un film?

0 comentarii

Publicitate

Sus