Şi deşi acum marca Lamborghini aparţine unui mare concern german (ştiţi voi, marca mea preferată...), cred că în continuare tradiţia şi valorile mărcii o califică puternic pentru o marcă în continuare cât se poate de italienească...
Aşadar - povestea. Ştiţi cum a început Lamborghini să producă maşini sport? Vă spun acum, pe scurt: domnul Lamborghini producea tractoare, firma sa numindu-se chiar Lamborghini Trattori S.p.A. Omul avea o maşină sport, marca aceea italienească faimoasă, cea care începe cu Fer... şi are ca logo un căluţ nărăvaş... (şi de care sper să nu mai pot să scriu după ce vedem meciul România - Olanda de diseară).
Într-o zi, domnul Lamborghini a mers la fabrica producătorului de maşini, domnul Fer..., ca să se plângă de calitatea maşinii sale. Nervos, domnul Fer... l-a trimis la plimbare, spunându-i că nu maşinile lui sunt de vină, ci domnul Lamborghini, care fiind mai de la ţară şi producând tractoare, nu ştie să judece şi să conducă o adevărată maşină sport...
Plin de furie, domnul Lamborghini a mers înapoi la fabrica lui de tractoare, a dezmembrat maşina lui sport Fer... şi a constatat că piesa care nu mergea era produsă de aceeaşi fabrică ce îi aducea şi lui piese pentru tractoare...
Şi atunci domnul Lamborghini s-a înfuriat şi şi-a spus: "Da? Biiineee... O să mă apuc să-mi fac propriile maşini sport şi o să-l înving pe arogant!". Şi şi-a făcut propriile maşini. Şi le-a pus ca logo un taur (furios, desigur).
Dacă l-a învins sau nu pe arogant, asta rămâne să decidă norocoşii care deţin aceste minunate maşini (pe ambele, ca să poată face comparaţia...) sau care măcar le-au condus pe amândouă... Eu recunosc că nu am avut onoarea. Încă.
Vă spun doar câţi cai putere avea primul model sport produs de Lamborghini, în anii '60: 350 - trei-sute-cinci-zeci-de-cai-pu-te-re.
Morala poveştii: nu înfuria niciodată un italian (dar învinge-l dacă ai ocazia).
Lamborghini este o marcă cu adevărat italienească. Lamborghini reflectă vanitatea Italiei, pasiunea sa pentru frumos şi pentru putere. Superbă. Elegantă. Foc - pasiune. Vânt-viteză. Formele hotărâte şi periculoase te duc cu gândul la un animal de pradă. Italian Diablo.
Prima imagine care te izbeşte când intri pe lamborghini.com este cea a unui cowboy călărind un taur. Şi alături întrebarea: Ready to ride? Ai curaj? Atunci mergi mai departe. Pătrunzi în lumea Lamborghini.
Mergi la secţiunea History, unde te întâmpină un singur rând: "The Lamborghini story is told rapidly: the others weren't good enough." Alte cuvinte ar fi de prisos.
Cred că asta tocmai a devenit istoria mea favorită dintre mărcile despre care am citit în ultima vreme. Şi cine ştie, poate primesc de ziua mea măcar un test drive...
*****
Mă simt foarte aproape de marca L'Oréal. Dintr-o grămadă de motive. În primul rând, este una din mărcile ce-mi inspiră o mare încredere. Mă simt safe cu L'Oréal (sau, pentru că vorbim de o marcă franţuzească, mă simt sûr) şi nu m-a dezamăgit niciodată. Şi credeţi-mă, am supus-o multor încercări. În al doilea rând, am făcut parte din lumea L'Oréal acum ceva ani, pentru o perioadă scurtă dar intensă în care am învăţat o mulţime de lucruri despre lumea mărcii şi despre pasiunea din spatele său.L'Oréal este cea mai mare companie de cosmetice din lume şi vine din... Franţa - normal! De unde să vină compania nr. 1 în domeniul frumuseţii, dacă nu din ţara frumosului? (Ştiu că am pus etichete multor ţări şi mi le susţin. Doar sunt părerile mele:) Până acum am avut Germania - ţara auto, Italia - ţara modei, Franţa - ţara frumosului (aş putea să vorbesc mult despre frumuseţea trufaşă a Parisului sau de farmecul cald al unor sătuce din sudul Franţei...))
Dar să revenim la L'Oréal. Pun pariu că nu ştiaţi că, pe lângă marca ce se cheamă chiar L'Oréal, grupul are în portofoliu o mulţime de alte mărci (peste 500!!), de la produse profesionale cum este Kerastase, la mărci populare ca Maybelline, Garnier, The Body Shop, mărci dermato-cosmetice ca La Roche Posay, şi încheind cu mărcile de lux: Lancôme (da, Lancôme e parte din L'Oréal!), Helena Rubinstein, parfumurile Armani, Paloma Picasso, Ralph Lauren, Cacharel, Biotherm, Vichy. Eu am fost foarte impresionată când am aflat. Şi am simţit că pot avea şi mai multă încredere în L'Oréal.
Să vă mai spun un secret. Principalii acţionari ai grupului L'Oréal astăzi sunt Liliane Bettencourt (fiica fondatorului, o doamnă foarte în vârstă, printre cei mai bogaţi oameni din Franţa) şi... grupul elveţian Nestle. Ca să vezi ce mică e lumea!
Toată povestea a început în 1907 când un chimist francez, pe nume Eugène Schueller, a inventat o vopsea de păr cu o formulă îmbunătăţită, pe care a botezat-o Auréole. În 1909 şi-a înregistrat compania, pe care a numit-o... Société Française de Teintures Inoffensives pour Cheveux ("Societatea Franceză de Vopsea Inofensivă pentru Păr") - vedeţi, ştiam eu că L'Oréal e safe / sûr.
Ca un chimist pasionat, Schueller a pus de la început accent pe cercetare şi inovaţie, în slujba frumuseţii. Compania a rămas întotdeauna fidelă acestor principii, iar numărul cercetătorilor chimişti a crescut de la 3 în 1920, la aproape 2000 astăzi.
Dacă frumuseţea ar fi o tânără fată (o prinţesă, desigur;), cred că ar fi foarte fericită cu prietenul ei apropiat, L'Oréal. L'Oréal i-a fost dintotdeauna fidel, artizan creativ al transformărilor sale miraculoase.
L'Oréal este chiar expresia frumuseţii. De la mărcile (si implicit produsele) oferite, până la campaniile de advertising care ilustrează o lume frumoasă, poate prea frumoasă. (Apropo - au fost voci care au criticat decizia L'Oréal de a folosi în campaniile sale doar femei frumoase, aproape perfecte, care pot fi considerate discriminatorii. Pană la urmă, frumuseţea vine (şi) din interior, nu...?:))
Este lăudabil faptul că L'Oréal depăşeşte însă limitele unei companii interesate strict de ceva trecător ca frumuseţea. L'Oréal a instituit premiile L'Oréal-UNESCO pentru contribuţia femeilor în ştiinţă, prin care oferă burse de cercetare unor femei cu contribuţii marcante la progresul ştiinţei. Şi pentru că vorbim despre femei frumoase, nu ştiu dacă L'Oréal a inventat, dar sigur a dus către perfecţiune (cel puţin ca execuţie de marketing) noţiunea de ambasador al unei mărci - adică o persoană publică, cunoscută şi admirată, care foloseşte şi recomandă o anumită marcă, trezind interesul publicului.
Cele mai frumoase femei, cele mai de succes actriţe sunt ambasadoare L'Oréal. Vă dau doar câteva nume: prima dintre ele a fost Claudia Schiffer, iar în zilele noastre Milla Jovovich, Laetitia Casta, Aishwarya Rai, Eva Longoria, Penelope Cruz, Andie MacDowell, şi multe, multe alte femei superbe.
Probabil de asta sunt mulţi bărbaţi care îndrăgesc marca L'Oréal. Pentru că merită;)