June 26th 1965 by Alexandru Gheorghiaş on Mixcloud
În săptămânile trecute ne-am obişnuit cu recolte bogate în ceea ce priveşte piesele nou-intrate în topul britanic din urmă cu jumătate de veac. De această dată sunt doar trei. Melodii una şi una. Aşa cum e cazul celei de pe locul 49. Compusă de solistul vocal Domingo "Sam" Samudio, fusese lansată pe 45 de turaţii la prea puţin cunoscuta casă de discuri Pan din Memphis şi distribuită la nivel naţional de MGM. Cântecul fusese înregistrat în studiourile lui Sam Phillips de pe Madison Avenue, în Memphis, urmaşele celebrelor Sun Studios. A fost unica melodie înregistrată în acest loc care a ajuns să fie cunoscută în întreaga Americă. Wooly Bully a fost cel dintâi hit al grupului Sam the Sham and the Pharaohs. Texani get-beget. Şi a rămas cea mai reprezentativă melodie a acestora. A devenit faimos în întreaga lume şi s-a vândut în peste trei milioane de exemplare. Ajunsese până pe locul 2 în Billboard Hot 100 la începutul lui iunie 1965, iar în Marea Britanie avea să se oprească pe 11 în cele 15 săptămâni de prezenţă în top. A fost cel dintâi single american care s-a vândut în peste un milion de exemplare în timpul invaziei britanice şi avea să fie nominalizat la Premiul Grammy. Probabil că din patriotism, revista Billboard l-a declarat înregistrarea anului, deşi nu ajunsese nicio săptămână pe prima poziţie a topului publicat în paginile sale. Cum versurile sunt dificil de înţeles, mai multe posturi de radio au interzis piesa la difuzare.
Originalul fusese intitulat To Know Him Is To Love Him. Îi fusese inspirat compozitorului Phil Spector de epitaful aflat pe piatra de mormânt a tatălui. Fusese prima înregistrare a singurului grup vocal din care făcuse parte - The Teddy Bears - şi era interpretat de Annette Kleinbard. Asta se întâmpla în 1958. Peste şapte ani, britanicii Peter and Gordon preluau melodia şi erau nevoiţi să-i modifice titlul în To Know You Is To Love You. Şi erau acompaniaţi de o ditamai orchestra. Intrat pe 47, single-ul lansat la Columbia Records nu urca mai mult de locul 5. Avea să rămână ultimul Top 10 hit pentru cei doi apropiaţi ai Beatles-ilor. Peter Asher era fratele logodnicei din acel moment a lui Paul McCartney.
Pe locul 45 se afla cel mai înalt nou-intrat single al săptămânii. The Ivy League era un trio vocal britanic înfiinţat în anul anterior. Figuraseră deja cu două single-uri în topul de acasă şi abia acum aveau să dea lovitura. Fiindcă Tossing and Turning (a nu se confunda cu melodia purtând acelaşi titlu, lansată de Bobby Lewis în Statele Unite, un megahit al anului 1961) avea să ajungă până pe 3. După albumul This Is the Ivy League apărut în 1965, doi dintre membrii originali, John Carter şi Ken Lewis, au plecat şi şi-au înfiinţat propria casă de producţie, intitulată Sunny Records. Aveau să recidiveze într-ale succesului în 1967 cu The Flower Pot Men, un grup de studio. Cei rămaşi în urma lor au mai lansat două albume. Fără a mai ajunge vreodată la succesul single-ului de faţă.
La vârful topului se producea rocada între The Hollies şi Elvis Presley. Situaţia avea să se repete în sens invers peste o săptămână. Deocamdată, Japonia restabilea relaţiile diplomatice cu Coreea de Sud, în timp ce un Boeing C-135 Stratolifter, construit pe modelul 707 şi aparţinând aviaţiei militare americane, se prăbuşea la scurt timp după decolarea de pe baza din apropiere de Irvine, California, cu destinaţia Okinawa, Japonia. Condiţiile meteo nu erau strălucite în momentul desprinderii de la sol, la ora 01:45: ceaţă şi o burniţă uşoară. În loc să se înscrie pe traiectoria de stânga prevăzută în planul de zbor, aparatul a păstrat direcţia înainte şi s-a izbit de un deal, luând foc. Au murit toţi cei 12 membri ai echipajului şi cei 72 de puşcaşi marini aflaţi la bord.
În aceeaşi săptămână, North American Racing Team câştiga Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Având drept scop promovarea mărcii Ferrari în Statele Unite, echipa condusă de omul de afaceri Luigi Chinetti se afla la apogeu, iar succesul de pe circuitul din regiunea Sarthe s-a datorat piloţilor Jochen Rindt, Masten Gregory şi Ed Hugus. Se disputa finala celei de-a şaptea ediţii a Cupei Oraşelor Târguri, precursoarea acum dispărutei Cupe UEFA, actuala Ligă Europa. Pe Stadio Comunale din Torino, Ferencvaros îi învingea pe Juventus, în faţa a 40.000 de spectatori. La gazde au lipsit doi jucători de bază, Omar Sivori şi Sandro Salvadore. Dacă în echipa lui Heriberto Herrera se aflau un spaniol şi un argentinian naturalizat francez, învingătorii au trimis în teren doar jucători maghiari. Iar unicul gol a fost înscris, cu un sfert de oră rămas până la final, de internaţionalul Mate Fenyvesi. La acea ediţie, România a fost reprezentată de Petrolul Ploieşti. După ce îi eliminaseră în primul tur pe turcii de la Goztepe, ai noştri pierduseră cu 1-2 dubla manşă din turul secund cu Lokomotiv Plovdiv.
UK TOP 50 - 26 iunie 1965
Loc în clasamentul actual (loc în clasamentul precendent / număr de săptămîni în top) - Nume piesă / interpret. Piesele marcate cu roşu sunt cele ce pot fi ascultate în această săptămînă în mixul de la începutul acestui articol.
1 (4 / 5) - I'M ALIVE (Hollies)
2 (1 / 5) - CRYING IN THE CHAPEL (Elvis Presley)
3 (2 / 6) - THE PRICE OF LOVE (Everly Brothers)
4 (5 / 6) - TRAINS & BOATS & PLANES (Burt Bacharach)
5 (10 / 4) - COLOURS (Donovan)
6 (7 / 8) - THE CLAPPING SONG (Shirley Ellis)
7 (3 / 7) - LONG LIVE LOVE (Sandie Shaw)
8 (6 / 7) - POOR MAN'S SON (Rockin' Berries)
9 (13 / 5) - SET ME FREE (Kinks)
10 (17 / 3) - LOOKING THROUGH THE EYES OF LOVE (Gene Pitney)
11 (9 / 6) - MARIE (Bachelors)
12 (8 / 11) - A WORLD OF OUR OWN (Seekers)
13 (11 / 5) - ANYWAY ANYHOW ANYWHERE (The Who)
14 (16 / 7) - YOU'VE NEVER BEEN IN LOVE LIKE THIS BEFORE (Unit Four Plus Two)
15 (12 / 8) - THIS LITTLE BIRD (Marianne Faithfull)
16 (19 / 5) - COME HOME (Dave Clark Five)
17 (21 / 3) - ON MY WORD (Cliff Richard)
18 (15 / 12) - TRUE LOVE WAYS (Peter and Gordon)
19 (23 / 3) - STINGRAY (Shadows)
20 (32 / 2) - HEART FULL OF SOUL (Yardbirds)
21 (20 / 9) - LOVE HER (Walker Brothers)
22 (29 / 3) - FROM THE BOTTOM OF MY HEART (Moody Blues)
23 (14 / 6) - TRAINS & BOATS & PLANES (Billy J. Kramer & The Dakotas)
24 (18 / 10) - WHERE ARE YOU NOW (MY LOVE) (Jackie Trent)
25 (43 / 2) - LEAVE A LITTLE LOVE (Lulu)
26 (31 / 3) - MY CHILD (Connie Francis)
27 (37 / 2) - SHE'S ABOUT A MOVER (Sir Douglas Quintet)
28 (30 / 4) - HELP ME RHONDA (Beach Boys)
29 (36 / 2) - I'LL STAY BY YOU (Kenny Lynch)
30 (25 / 15) - KING OF THE ROAD (Roger Miller)
31 (34 / 7) - IKO IKO (Dixie Cups)
32 (24 / 11) - TICKET TO RIDE (Beatles)
33 (38 / 2) - MR. TAMBOURINE MAN (Byrds)
34 (28 / 4) - IT AIN'T ME BABE (Johnny Cash)
35 (40 / 2) - MAGGIE'S FARM (Bob Dylan)
36 (39 / 8) - WE SHALL OVERCOME (Joan Baez)
37 (44 / 2) - GOODBYEE (Peter Cook & Dudley Moore)
38 (47 / 2) - IT'S JUST A LITTLE BIT TOO LATE (Wayne Fontana & The Mindbenders)
39 (26 / 9) - SUBTERRANEAN HOMESICK BLUES (Bob Dylan)
40 (46 / 3) - BACK IN MY ARMS AGAIN (Supremes)
41 (27 / 14) - ALL OVER THE WORLD (Francoise Hardy)
42 (33 / 4) - ENGINE ENGINE #9 (Roger Miller)
43 (22 / 11) - NOT UNTIL THE NEXT TIME (Jim Reeves)
44 (re-entry! / 2) - STRONG LOVE (Spencer Davis Group)
45 (new! / 1) - TOSSING & TURNING (Ivy League)
46 (35 / 9) - WONDERFUL WORLD (Herman's Hermits)
47 (new! / 1) - TO KNOW YOU IS TO LOVE YOU (Peter and Gordon)
48 (49 / 8) - THAT'S WHY I'M CRYING (Ivy League)
49 (new! / 1) - WOOLY BULLY (Sam The Sham & The Pharaohs)
50 (42 / 2) - SOMEONE'S TAKEN MARIA AWAY (Adam Faith)