25.05.2015
 

22 mai 1965 - Alexandru Gheorghiaş on Mixcloud

 

The Nashville Teens luaseră fiinţă în 1962, în Weybridge, Surrey, şi figuraseră în 1964 cu două single-uri în Top 10. Din păcate pentru ei, This Little Bird nu s-a dus mai sus de locul 38, iar melodia marca începutul sfârşitului în ceea ce priveşte succesul comercial. În 1965, membrii grupului erau solicitaţi să apară în nu mai puţin de trei filme: Pop Gear, o peliculă cu imagini din concerte The Beatles şi înregistrări de studio în care ei, The Animals, Herman's Hermits, Peter and Gordon, Matt Monro, Billy J Kramer and the Dakotas, The Honeycombs, The Rockin' Berries sau The Spencer Davis Group făceau playback. A mai fost Be My Guest, al cărui subiect era o familie care moştenea un hotel în Brighton, în timp ce fiul acestora lucra la un ziar local şi se zbătea să pună bazele unui grup pop. Dar şi Gonks Go Beat, un film în care un extraterestru de pe planeta Gonk soseşte pe Terra pentru a face pace între unicele două popoare rămase pe faţa Pământului. Una dintre naţiuni prefera muzica rock, iar cealaltă baladele, şi printre sarcinile sărmanului venit de hăt de departe, din hăurile Cosmosului, au figurat şi audiţiile unor melodii interpretate de Lulu sau Graham Bond Organisation. Şi de ei, desigur.

Succesul comercial nu s-a lipit nicio clipă de grupul The In Crowd. De altfel, single-ul de faţă, That's How Strong My Love Is / Things She Says, este unicul cu care grupul londonez a prins un loc în topul britanic. Şi au figurat o singură săptămână. Aceasta. Anterior, îşi spuseseră Four Plus One. Ulterior, aveau să fie cunoscuţi drept Tomorrow. Titulatură sub care aveau să fie invitaţi la cea dintâi sesiune live dintr-o serie legendară, realizată de John Peel la BBC Radio 1. În calitate de primi exponenţi ai noului curent psihedelic în Arhipelag, alături de Pink Floyd sau Soft Machine. În 1966, Michelangelo Antonioni avea să apeleze la ei pentru a interpreta două piese pentru coloana sonoră a filmului Blowup. Deocamdată, muzica lor era considerată încă pop. Dar promiteau evoluţii interesante.

No Regrets este traducerea în limba bardului Will a celebrului Non, je ne regrette rien, compoziţia lui Charles Dumont, făcută celebră cu vreo cinci ani mai devreme de regretata Edith Piaf. Piesa era preluată în repertoriu de o altă mare voce feminină. Galeza Shirley Bassey nu s-a bucurat de un prea mare succes în topul de acasă, în condiţiile în care single-ul lansat la casa de discuri Columbia nu a urcat mai departe de locul 39. Aveau să treacă vreo cinci ani până când Bassey va ajunge din nou în Top 5. Adevărul e că versiunea de faţă vine cu o interpretare vocală corectă (perfect normal pentru o voce uriaşă), fără însă a se remarca prin ceva deosebit faţă de original. Piaf rămâne regina.

După succesele excepţionale din anul anterior, când plasaseră toate cele cinci single-uri în Top 10, 1965 nu mai era un an fast pentru The Bachelors. Singură, doar Marie, melodia care intra acum pe locul 39, avea să urce până pe 9. În spatele acelui prenume se ascundea o compoziţie din 1907 a celebrului Irving Berlin, interpretată, printre alţii, de Rudy Vallee, în 1929. Legenda spune că aceasta a fost prima piesă compusă de Berlin şi că versiunea originală era intitulată Marie from Sunny Italy. Melodia aceea de la începuturi a fost cumpărată de Joseph W. Stern în schimbul a 75 de cenţi. Sumă din care Berlin a primit jumătate. E drept, era un prim pas în direcţia cea bună, fiindcă după doi ani a fost angajat la compania lui Ted Snyder, iar restul e deja istorie. Irlandezii nu făceau acum decât să pună încă o cărămidă la soclul marelui compozitor american. Armoniile vocale există, aranjamentul e mai modern decât acelea de la începutul secolului trecut. Iar piesa rămâne la fel de plăcută.

Compozitorii Burt Bacharach şi Hal David ajunseseră la un oarecare grad de notorietate atunci când lansau pe piaţă Trains and Boats and Planes. Iniţial, cei doi intenţionaseră să-i ofere piesa lui Gene Pitney, care mai avusese două hituri cu melodii compuse de cei doi. Acesta i-a refuzat, motivând că nu e cea mai reuşită creaţie. În acel moment, Bacharach a decis s-o înregistreze chiar el. S-a întâmplat la Londra, cu orchestră şi acompaniat de grupul vocal feminin The Breakaways, un trio britanic înfiinţat în 1962 şi aflat mai mereu în studiourile de înregistrări, în spatele unor mari hituri ale deceniului. Este versiunea care beneficia de onorurile celui mai înalt new entry al săptămânii. Pe locul 27. Avea să ajungă până pe 4, în cele 11 săptămâni petrecute în topul britanic.

O comportare onorabilă a avut şi varianta înregistrată de Billy J Kramer and the Dakotas, grupul impresariat de Brian Epstein. Iar single-ul care intra acum pe 35 avea să urce până pe locul 12. Pentru solistul vocal din Liverpool, a fost cel din urmă hit din carieră. Una în care figurează două number ones şi alte trei piese de Top 10. Melodia a fost preluată în acelaşi an de solistele vocale Anita Harris şi Alma Cogan. Cu mai puţin succes. A existat şi o versiunea în limba franceză, oferită de Claude Francois (Quand un bateau passe).

O remarcă pentru melodia care intra pe locul 29. Era un ultim mare succes pentru The Everly Brothers. Compusă chiar de către cei doi fraţi Everly, Phil şi Don, The Price of Love a rămas însă în istoria muzicii datorită versiunii care avea să fie oferită peste mai bine de zece ani de Bryan Ferry, remarcat pe atunci drept solist vocal al grupului Roxy Music. Asta deşi originalul din 1965 a ajuns până pe locul 2, iar versiunea din 1976 a urcat până pe 7. Este preferata mea, dintre cele şapte new entries ale săptămânii din urmă cu jumătate de veac.

Să mai notăm şi săptămâna de glorie a lui Jackie Trent. Fiica de miner din Newcastle ajungea până pe cea mai înaltă poziţie a topului de acasă cu Where Are You Now (My Love), compoziţia semnată de Tony Hatch, iubitul şi viitorul soţ al britanicei. Până la sfârşitul deceniului, aceasta avea să mai apară în două rânduri în UK Top 50. Fără succesul melodiei de faţă. Care nu avea să rămână mai mult de şapte zile în postura de number one.

Era o săptămână în care se desfăşura cea dintâi ediţie a Campionatului Naţional de skateboarding al Statelor Unite. Se întâmpla pe Coasta de Vest, la Anaheim. Iar cele doar două probe din program au fost una de acrobaţie pe plat şi o alta de coborâre slalom. Tot în California, mai multe sute de demonstranţi împotriva Războiului din Vietnam participau la un marş care se încheia prin arderea a 19 ordine de încorporare. Deceniul încă nu ajunsese la jumătate, iar frământările politice şi sociale începeau să se contureze cât se poate de clar. Urmau vremuri interesante.

UK TOP 50 - 22 mai 1965

Loc în clasamentul actual (loc în clasamentul precendent / număr de săptămîni în top) - Nume piesă / interpret. Piesele marcate cu roşu sunt cele ce pot fi ascultate în această săptămînă în mixul de la începutul acestui articol.

1 (5 / 5) - WHERE ARE YOU NOW (MY LOVE) (Jackie Trent)
2 (4 / 7) - TRUE LOVE WAYS (Peter & Gordon)
3 (2 / 6) - TICKET TO RIDE (Beatles)
4 (1 / 10) - KING OF THE ROAD (Roger Miller)
5 (3 / 6) - A WORLD OF OUR OWN (Seekers)
6 (13 / 3) - THIS LITTLE BIRD (Marianne Faithfull)
7 (11 / 4) - WONDERFUL WORLD (Herman's Hermits)
8 (33 / 2) - LONG LIVE LOVE (Sandie Shaw)
9 (10 / 4) - SUBTERANNEAN HOMESICK BLUES (Bob Dylan)
10 (8 / 9) - POP GO THE WORKERS (Barron Knights)
11 (12 / 6) - OH NO NOT MY BABY (Manfred Mann)
12 (7 / 7) - BRING IT ON HOME TO ME (Animals)
13 (28 / 2) - POOR MAN'S SON (Rockin' Berries)
14 (25 / 3) - THE CLAPPING SONG (Shirley Ellis)
15 (18 / 6) - NOT UNTIL THE NEXT TIME (Jim Reeves)
16 (14 / 9) - CATCH THE WIND (Donovan)
17 (9 / 11) - THE MINUTE YOU'RE GONE (Cliff Richard)
18 (21 / 9) - ALL OVER THE WORLD (Francoise Hardy)
19 (6 / 9) - HERE COMES THE NIGHT (Them)
20 (17 / 5) - I'VE BEEN WRONG BEFORE (Cilla Black)
21 (16 / 9) - STOP! IN THE NAME OF LOVE (Supremes)
22 (20 / 9) - THE TIMES THEY ARE A-CHANGIN' (Bob Dylan)
23 (22 / 3) - THAT'S WHY I'M CRYING (Ivy League)
24 (15 / 9) - LITTLE THINGS (Dave Berry)
25 (19 / 13) - CONCRETE & CLAY (Unit Four Plus Two)
26 (41 / 3) - WE SHALL OVERCOME (Joan Baez)
27 (new! / 1) - TRAINS & BOATS & PLANES (Burt Bacharach)
28 (24 / 12) - THE LAST TIME (Rolling Stones)
29 (new! / 1) - THE PRICE OF LOVE (Everly Brothers)
30 (31 / 4) - LOVE HER (Walker Brothers)
31 (23 / 10) - FOR YOUR LOVE (Yardbirds)
32 (38 / 2) - YOU'VE NEVER BEEN IN LOVE LIKE THIS BEFORE (Unit Four Plus Two)
33 (26 / 20) - I'LL NEVER FIND ANOTHER YOU (Seekers)
34 (32 / 3) - ONCE UPON A TIME (Tom Jones)
35 (new! / 1) - TRAINS & BOATS & PLANES (Billy J Kramer & The Dakotas)
36 (39 / 2) - IKO IKO (Dixie Cups)
37 (27 / 10) - YOU'RE BREAKIN' MY HEART (Keeley Smith)
38 (37 / 8) - NOWHERE TO RUN (Martha & The Vandellas)
39 (new! / 1) - MARIE (Bachelors)
40 (34 / 5) - A LITTLE YOU (Freddie & The Dreamers)
41 (30 / 3) - THAT'LL BE THE DAY (Everly Brothers)
42 (46 / 4) - COME ON OVER TO MY PLACE (Drifters)
43 (43 / 3) - IF I RULED THE WORLD (Tony Bennett)
44 (44 / 4) - SOMETHING BETTER BEGINNING (Honeycombs)
45 (47 / 3) - HOW LONG HAS IT BEEN (Jim Reeves)
46 (35 / 9) - I'LL BE THERE (Gerry & The Pacemakers)
47 (new! / 1) - NO REGRETS (Shirley Bassey)
48 (new! / 1) - THAT'S HOW STRONG MY LOVE IS (In-Crowd)
49 (new! / 1) - THIS LITTLE BIRD (Nashville Teens)

50 (40 / 7) - AT THE CLUB (Drifters)

0 comentarii

Publicitate

Sus