Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Atelier LiterNet  Sageata  Sport  Sageata  Euro 2008 - Mai mult decât fotbal

Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro

Branduri - Ziua 2: Germania - Polonia sau Audi vs.?


Simona Marinescu

08.06.2008
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Articolul anterior din rubrică
Articolul urmator din rubrică
Dacă cineva mi-ar fi spus că trebuie să scriu doar despre o singură marcă din întreaga lume - indiferent de ţară şi indiferent de industrie - probabil că m-aş fi gândit aproximativ 3 milisecunde şi marca aleasă ar fi fost Audi. Iubesc marca Audi. Sunt îndrăgostită de marca Audi. Am acasă un (încă destul de) mic altar dedicat mărcii Audi. Pomenesc marca Audi în scrisorile mele către Moş Crăciun în fiecare an. Uneori şi în cele către iepuraşul de Paşti.

Sunt sigură că alături de mine sunt nenumăraţi şoferi pasionaţi care binecuvântează Germania şi dăruirea sa pentru industria auto... Şi vă rog să mă iertaţi dacă acest articol va fi mai lung decât altele... Pentru mine Audi este cea mai valoroasă marcă auto din lume. Cred că Audi este manifestarea perfectă a tot ce are spiritul german mai bun. Cum ziceam, marca Audi.

Aţi condus vreodată un Audi? V-aţi aflat vreodată la volanul acestei minunate expresii ale tehnologiei şi designului? Dacă aţi condus un Audi, sunt sigură că aţi fost cuceriţi, ca şi mine, de senzaţia extraordinară pe care o încerci în acele momente. Hmmm, poate e mai bine dacă nu aţi condus. Simt o uşoară gelozie numai la gândul că aş putea să împart minunea asta cu altcineva... Audi este combinaţia perfectă dintre tehnologie, design şi eleganţă. Audi înseamnă performanţă, forţă, siguranţă, dinamism, creativitate, stil. Audi este emoţie. Audi este pasiune pentru condus. Cum ziceam, ador marca Audi. Şi să ştiţi că iubirea nu e oarbă, cum pretind unii răutăcioşi.

Succesul Audi nu a apărut peste noapte. Audi este una dintre mărcile cu cea mai îndelungată tradiţie din Germania şi are, cu siguranţă, una dintre cele mai complexe istorii din industria automobilistică. Audi este una din cele mai valoroase mărci pe care Germania le dăruieşte de ceva mai mult de 100 de ani lumii întregi. Înţelegeţi acum de ce e mic altarul de care v-am zis.. În definitiv, la scara universului, 100 de ani sunt doar un fir de nisip.

Emblema Audi - binecunoscutele patru cercuri - simbolizează uniunea dintre cei patru producători care s-au unit (în timp) pentru a forma compania: Audi, DKW, Horch şi Wanderer. Dintre ei, Horch este primul care a început să producă autoturisme, în 1899. Maşini sub marca Audi au început să fie produse din 1910, şi au fost privite încă din acele timpuri ca modele avangardiste din punct de vedere tehnic. Şi ca să nu spuneţi că zic asta de la mine, ca un declarat fan Audi, ei bine, în 1911 Audi a câştigat primul loc în cursa Austrian Alpine Run (numele vorbeşte de la sine despre dificultatea traseului), iar din 1912 până în 1914 a câştigat în fiecare an primul loc la Alpine Challenge Trophy - o altă cursă de senzaţie a acelor ani. Cum ziceam, sunt îndrăgostită de marca Audi. Şi sunt sigură că iubirea e reciprocă. Şi că o să ne petrecem împreună vacanţele. Cândva.

Există multe momente importante de-a lungul timpului în istoria mărcii Audi, care au marcat întreaga industrie automobilistică din Germania - iar în Germania, industria auto e mândrie naţională ridicată la rang de artă - ştiţi vorba: aşa cum Italia e patria modei, Germania este kilometrul zero pentru industria auto. V-am zis în ultima vreme ce sentimente am pentru Audi? Sper că nu aţi uitat...

Revenind la istorie, ştiaţi că primele maşini au fost proiectate cu volanul pe partea dreaptă? Şi asta ca o moştenire de la căruţaşii care îşi mânau caii aşezaţi pe partea dreaptă a căruţei. Şi pun pariu că nu ştiaţi că Audi a fost prima marcă auto germană care a lansat în 1921 o maşină cu volanul pe partea stângă, aşa cum vedem astăzi pe mai toate şoselele lumii - OK, cu excepţia Angliei, şi a fostelor colonii englezeşti - dar ştim deja că ei vor întotdeauna să fie diferiţi...

Prin anii '40 (da, chiar '40!), un Audi a fost prima maşină care a atins o viteză de 400 km/h pe un drum obişnuit. Ştiu, o sa spuneţi că nu e posibil. Extrem, dar totuşi adevărat. Totul a fost posibil datorită motoarelor performante, designului aerodinamic şi folosirii în construcţie a unor materiale uşoare inovative. Toată lumea ştie că eu sunt o fată foarte lucidă şi deloc uşor impresionabilă. Doar că Audi e atât de...

Sunt multe modele Audi care au făcut senzaţie la vremea lor. Aşa că nu e de mirare că la începutul anilor '70, Audi 80 a vândut peste 1 milion de modele în doar câţiva ani.

Audi 100 a devenit în scurt timp un best seller, devenind fundamentul pentru alte viitoare modele Audi. Audi nu a însemnat niciodată numai tehnologie. În acei ani, Audi 100 era sinonim cu "design progresiv". Publicaţia germană Auto-Zeitung nota că: "în termeni de aerodinamică, Audi 100 surclasează restul lumii automobilistice şi stabileşte noi standarde în domeniu". Păcat că nu puteţi să vedeţi şi ce poză frumoasă însoţeşte articolul... Dar dacă îmi faceţi o vizită, poate vă arăt.

Audi quattro a fost primul motor care a utilizat tehnologia 4x4 de înaltă performanţă - concept folosit anterior doar la camioane şi automobile de teren.

Şi dacă încă nu v-am molipsit cu pasiunea mea pentru această marcă povestind doar de performanţe trecute, să ne întoarcem în prezent, când Audi continuă să dăruiască lumii automobilistice adevărate bijuterii de perfecţiune tehnică şi design inovativ - începând cu seriile A2 - până la A8, continuând cu modelul TT, sau cu mai noile A5 şi (ah, perfectul) R8. Astfel Audi a fost desemnat de către compania internaţională de consultanţă de management BBDO ca fiind compania orientată către utilizatori în cel mai mare grad din industria auto (şi pe locul doi din toate industriile).

Voi încheia această odă închinată mărcii Audi, povestindu-vă despre ultimele sale victorii, cu adevărat grandioase. Ziceţi că e un cuvânt prea mare? Şi ce dacă ziceţi, e articolul meu... Şi iubitul meu Audi îl merită. Aşa...

In 2005, Audi a câştigat premiul World Car of the Year cu modelul Audi A6 la ediţia inaugurală a acestui concurs. In 2007, în aceeaşi competiţie, Audi TT a primit premiul World Car Design of the Year, încununat de R8 (mă gândesc că R ar putea veni chiar de la Rege...) care în 2008 a câştigat două premii în renumita competiţie: World Performance Car şi World Car Design. Absolut perfect. Fără alte cuvinte.

Cum ziceam, iubesc marca Audi. Să vă zic când e ziua mea?

*****
(M-am chinuit o grămadă să găsesc un brand puternic din Polonia, dar se pare că nu există. Ba chiar am găsit un articol scris de un polonez exact pe tema asta - că Polonia nu are branduri cunoscute dincolo de graniţele ţării...

Aşa că am cedat şi m-am apucat să scriu despre Polonia, numai că sunt foarte nemulţumită de ce a ieşit. Cred ca Polonia a fost un exerciţiu nefericit - îmi pare rău că nu m-a inspirat la nimic mai bun... Daca vreţi, nu-l citiţi - e chiar anost. Efectiv, nu m-am simţit deloc inspirată... Poate şi pentru că m-a epuizat Audi-ul... V-am zis că sunt îndrăgostită de Audi?
)

Să facem un exerciţiu de imaginaţie. Să ne imaginăm că fiecare ţară are propria identitate, propriul ADN. În cazul ăsta, dacă ar fi să definesc Polonia printr-un singur cuvânt, acesta ar fi natura, într-o generoasă diversitate. Îmi imaginez Polonia ca pe o fată înaltă, bine făcută, roşie în obraji şi cu un păr lung şi bogat. O fată sănătoasă, veselă şi plină de viaţă.

Natura a fost într-adevăr generoasă cu Polonia. Nu mai puţin de 21 de munţi de peste 2.000 m împânzesc teritoriul ţarii. Şi asta nu-i nimic pe lângă lacuri - cu aproape 10.000 de lacuri de peste 1 hectar fiecare, Polonia este una din ţările cu cele mai mari suprafeţe de apă de interior din lume. Iar coasta poloneză la Marea Baltică măsoară peste 500 de km.

Variaţia nu se opreşte aici. Pe teritoriul Poloniei există chiar şi un deşert (unul dintre cele doar cinci deşerturi din Europa!), cu o suprafaţă de aproximativ 30 km. Se spune că mirajul deşertului se manifestă chiar şi aici, aşa că aveţi grijă dacă aveţi de gând să călătoriţi prin sudul Poloniei... S-ar putea ca fata cu păr lung să vă vrăjească şi să nu mai vreţi să plecaţi de acolo...

23 de parcuri naţionale se întind pe întreg teritoriul ţării. Mediul natural bogat poate oferi facilităţi nelimitate de petrecere a timpului liber - puteţi alege aventura la rafting, sau liniştea binecuvântată a unui spa.

Natura înseamnă de asemenea potenţial turistic ridicat, potenţat de tradiţiile populare păstrate în timp şi de ospitalitatea bine-cunoscută a polonezilor.

În Polonia există treisprezece locaţii aflate pe lista de monumente protejate de UNESCO, cum sunt centrul Varşoviei, centrul oraşului Cracovia, castelul teuton Malbork, bisericile din lemn din sudul ţării, bisericile tăcerii sau Auschwitz.

Polonia are o bogată moştenire culturală. Veţi găsi în Polonia numeroase castele teutone, dintre care cel mai impresionant este Malbork - de altfel, cel mai mare castel medieval din lume.

Există o puternică identitate locală în Polonia, iar polonezii sunt oameni mândri de moştenirea lor şi pregătiţi să o folosească în folosul comunităţii.

Cu resurse naturale nelimitate, cu locuri încărcate de istorie şi cu determinarea şi mândria naţională a polonezilor, Polonia are mari şanse să devină una dintre destinaţiile turistice favorite al lumii - un brand turistic puternic.
Articolul anterior din rubrică
Toate articolele din rubrică
Articolul urmator din rubrică




1 comentariu

  • mi-a placut articolul
    viccei [membru], 08.06.2008, 13:51

    demult nu am citit un articol asa bine scris.. m-a impresionat

ARHIVA RUBRICII

Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Cine va rupe echilibrul? - Ziua 19, a finalei: Spania - Germania (5.0/5 - 1 vot)
Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Arte plastice - Ziua 19: Spania - Germania (5.0/5 - 6 voturi)
Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Arhitectura - Ziua 19: Spania - Germania la Viena (4.6/5 - 5 voturi)
Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Ultima avancronică - Ziua 19: Spania - Germania (2.8/5 - 5 voturi)
Sageata Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro Artă contemporană - Ziua 19: Germania - Spania (4.2/5 - 5 voturi)
Sageata Toate articolele din această rubrică


RUBRICILE CATEGORIEI

Sageata Sport de poveste
Sageata Zi de zi, mingea e rotundă
Sageata Olimpice
Sageata Cupa Mondială 2010
Sageata Cupa Mondială 2014
Sageata Je suis Football


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer