Am fost invitaţi, prin grija ICR Tel Aviv (mulţumiri, Claudia, mulţumiri, Andreea!), la un vernisaj de expoziţie retrospectivă de design la Holon Design Museum, făcut de Ron Arad.
Clădirea impresionează, mai ales prin spaţiul public excavat şi înconjurat de benzile de corten. Atmosfera era fix ca la vernisajele MNAC: lume artistică în păr, care se pupă-n aer, snobi, autorităţile cu banii alături de tot felul de alţii, picaţi din cer, ca noi. Securitate maximă, dar un prieten - localnic, ce-i drept - intră fără invitaţie, deşi pe noi ne cercetează foarte atent.
Expoziţia japoneză, curată de o italiancă şi deschisă la Tel Aviv, impresionează prin ultra-minimalism. Trebuia să fi spus: infra -? Câteva scaune cunoscute, câteva lămpi care se deschid, ca florile, la căldura incandescenţei şi se închid la loc când sunt stinse şi, în genere, o expunere de acvarii, sau de vivarii cu pietriş alb jos şi socluri. Totul foarte elegant şi sobru.
Muzeul are şi o bancă de materiale pentru designeri şi studenţi, cu mostre, proprietăţi, de unde se pot achiziţiona şi la ce preţuri. Nepreţuită. Ceva similar făcuse, cu ani în urmă profesorul nostru, Mario Smigelschi, dar, după bula imobiliară, proiectul a murit din lipsă de interes şi de o parte şi de alta (arhitecţi - industrie).