Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Atelier LiterNet  Sageata  Călătorii  Sageata  Jurnal de călătorie

Croazieră în Caraibe (I): Vasul de croazieră


Eduard Ţone

05.08.2019
tuktuk.ro, martie 2017
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Articolul anterior din rubrică
Articolul urmator din rubrică
Ai avut vreodată o vacanţă pe croazieră? Vapoarele acelea imense, văzute în pliantele turistice cum străpung întinderile albastre, de cele mai multe ori exotice, ţi-au stârnit vreun sentiment aparte? Nu, nu te speria: vremea Titanicului a trecut demult - acum vasele de croazieră sunt foarte sigure (câtă vreme nu se îmbată căpitanul sau nu-şi petrece orele de serviciu în compania "folcloristelor") şi, mai mult decât atât, au devenit adevărate hoteluri all-inclusive care străbat mările şi oceanele oferindu-le pasagerilor aceleaşi facilităţi pe care le oferă un resort cu "de toate". Ca să n-o mai lungim, nu mai fusesem niciodată într-o croazieră. Iar în cele ce urmează vom povesti despre prima croazieră TukTuk, una care s-a întâmplat să fie în... Caraibe.

Una dintre cele mai cool croaziere oferite de Agetur a avut ca destinaţie Marea Caraibelor. Un traseu cu punct de plecare (şi sosire) Republica Dominicană, opririle vasului Pullman Zenith vizând locuri paradisiace, cu nume de poveste: St. Martin, Antigua & Barbuda, St. Lucia şi Barbados.


Ideea de Cristofor Columb modern nu are cum să nu te cucerească. În 1492, navigatorul italian pleca din sud-vestul Spaniei, cu trei corăbii şi cu intenţia de a ajunge în Asia, dar... norocul lui (şi al omenirii) a fost altul. Nu insist acum pe povestea lui Columb - o găsiţi pe internet - dar un lucru e cert: să ajungi prin locurile în care în urmă cu peste 500 de ani un nebun al mărilor a descoperit un continent, e un lucru care m-a emoţionat cam ca atunci când m-am urcat pe Acropole şi, având Atena la picioare, am simţit că gust un pic din pocalul cu nectar al zeilor.

Dar înainte de a pleca în călătorie, câteva lucruri despre vasul în sine. Compania Pullman îşi are cartierul general în Madrid, şi-a început operaţiunile la finalul anilor '90 iar în 2006, divizia de croaziere, Pullmantur Cruises, a fost cumpărată de compania americană Royal Caribbean Cruises, care zece ani mai târziu a vândut 51% din acţiuni unei alte companii spaniole, Springwater Capital. Pullmantur Cruises dispune în acest moment de patru vase de croazieră: Monarch, Sovereign, Horizon şi Zenith. Pe acesta din urmă am îmbarcat şi TukTuk-ul, în Republica Dominicană (via Madrid), pentru aventura de şapte zile printre insulele din sudul Mării Caraibelor.

Viaţa pe vasul de croazieră

Nu mai fusesem într-o croazieră. În principiu, a te muta vreme de o săptămână cu tot calabalâcul unui excursionist într-o cabină aparent strâmtă, pe un vas care stă pe mare 80% din timp, îţi poate conferi, a priori, un sentiment oarecum ceţos. De aceea, voi încerca să redau exact cum stau lucrurile într-o astfel de situaţie, cu mici ponturi pentru cei care îşi doresc o vacanţă într-o croazieră.


În primul rând, vasul e imens. Zenith e un vechi "lup de mare", care străbate apele din 1992, purtând în spate cele patru stele conferite de autorităţile mărilor. Îmbarcarea am făcut-o în portul Santo Domingo, capitala Republicii Dominicană, după un zbor de la Madrid, cu compania Wamos Air, ce operează în cadrul aceluiaşi grup. Avantajul este că fiind un charter "dedicat" croazierei, predai bagajele în aeroport (Madrid, în cazul de faţă) şi le găseşti ulterior în faţa cabinei. Procesul e lin şi întreaga "linie" de îmbarcare e simplă şi bine pusă la punct. Înainte de intrarea pe vas ţi se dă un card, care e "paşaportul" tău pentru tot ce ţine de croazieră: cu el intri şi ieşi, şi, important, ţi-l alimentezi cu bani pentru a plăti absolut orice e nevoie la bord (unde nu se foloseşte cash, cu excepţia cazinoului).

Zenith poate acomoda 1877 pasageri, pentru care lucrează zi de zi nu mai puţin de 650 de membri ai echipajului, ce provin din peste 30 de ţări. Între care şi România, desigur, ba chiar am fost surprins să văd că din cei 17 români de la bord, trei erau chiar şefi: la HR, la Spa şi la Securitate. Vasul are 207 metri lungime şi 29 lăţime, 47.255 tone şi 12 punţi. În fiecare zi primeşti în cabină un jurnal al activităţilor care se desfăşoară în ziua respectivă pe el, cu toate informaţiile de care ai nevoie.


Ce poţi face pe un vas de croazieră? Cam ce faci într-un resort all-inclusive, doar că acesta pluteşte. Restaurante, cafenele, baruri, muzică live, entertainment de calitate în fiecare seară, discotecă, piscine, jacuzzi, animatori, jocuri (pentru cei mari şi pentru cei mici), magazine, cazinou, bibliotecă, sală de fitness şi... scuze dacă am uitat ceva, dar atâta vreme cât eşti un leneş căruia îi place ca în vacanţă să stea la soare şi să o lălăie în decor marin într-un spaţiu (ce-i drept, limitat) în care toată lumea are grijă de tine, o croazieră în decor exotic e curcubeu pe cerul existenţei.



Zenith a plecat, aşadar, din Santo Domingo, mai întâi către La Romana, localitate din Republica Dominicană, şi a parcurs vreme de o săptămână un traseu caraibian cu următoarele opriri insulare: St. Martin, Antigua şi Barbuda, St. Lucia, Barbados, după care a făcut cale-ntoarsă şi a acostat în Santo Domingo, capitala Republicii Dominicane. În fiecare zi, vasul acosta în câte o insulă. Puteai să alegi dintre cele câteva excursii de diverse tipuri ce urmau a se face pe insula respectivă. Acestea durau 4-5 ore, te întorceai la bord şi, în scurt timp, plecai către următoarea destinaţie. Excursiile erau organizate de Pullman Tours, prin urmare nu exista riscul să nu te întorci la timp şi să plece vaporul fără tine (din acest motiv e recomandabil ca, în croazieră, să cumperi excursii de pe vas - sunt excelent organizate şi oferă siguranţă).



Nu am fost într-o croazieră pe un vas de 5 stele, prin urmare nu pot face o comparaţie. Cei care au fost spun că serviciile şi condiţiile sunt net superioare, faţă de unul de 4, precum Zenith. Dar şi preţurile pe măsură, adică aproape duble. Cu toate acestea, nu aş avea nici o nemulţumire vizavi de ce am trăit vreme de o săptămână aici. Mâncarea a fost bună (în special seara, poate prea repetitivă la micul dejun), băuturile incluse au fost foarte ok şi, lucru de luat în seamă, pentru 5 sau 10 euro în plus pe zi, aveai acces la un nivel superior de branduri în privinţa băuturilor alcoolice.


Cabina a fost spaţioasă, curată, iar entertainmentul la bord, remarcabil (în fiecare seară e alt gen de spectacol, cu muzică şi dans, susţinute de artişti talentaţi - nu degeaba mulţi dintre cei care cântă pe vase de croazieră ajung la un moment dat să facă o carieră interesantă şi pe continent). Ca o altă sugestie pentru cei care pleacă în croaziere: nu luaţi niciodată cabine în partea din spate a vasului, fiindcă sunt lângă motoare şi e posibil să fiţi deranjaţi de zgomot atunci când vasul "turează". Nu am avut probleme cu răul de mare, tangajul a rămas în limite normale, dar, în mod evident, dacă ştii că ai rău de mişcare, nu uita să iei cu tine medicamentele aferente (recomand Emetostop pentru rău de mare) şi vei avea o vacanţă fără probleme.


Şi acum, să înceapă aventura: impresii din cele cinci insule vizitate în Caraibe, dintr-o inimă de pirat liniştit care şi-ar fi dorit să simtă mai multă vreme savoarea fiecăreia dintre acestea dar, nu-i aşa?, viaţa e făcută ca să călătoreşti, deci... ocazii vor mai fi.

(va urma)
Articolul anterior din rubrică
Toate articolele din rubrică
Articolul urmator din rubrică




0 comentarii

Spacer Spacer