19.10.2020
tuktuk.ro, noiembrie 2018
Dacă zbori cu Qatar Airways către o destinaţie din Asia, şi ai la dispoziţie, din Doha, mai multe ore până la zborul de legătură, o opţiune extrem de recomandabilă este să faci o vizită a capitalei Qatarului. Iar recomandarea mea este ca în acest sens să-ţi acorzi o noapte petrecută în Doha. S-ar putea chiar să prinzi o promoţie Qatar Airways, care ţi-o oferă gratis, într-un hotel de lux. Vei descoperi un oraş foarte interesant, cu o cultură vibrantă şi cu un vibe aparte, de care e foarte posibil să te îndrăgosteşti pe loc.


Am scris aici despre ce poţi să faci şi să vezi în Qatar, cu accent pe Doha, la prima vizită în această ţară, atunci petrecând mai multe zile pe tărâm qatarez. Am revenit recent, pentru o noapte, în drum spre Malaezia (Qatar Airways operează zilnic, din Bucureşti, zboruri spre Kuala Lumpur şi Penang), având ocazia să mă plimb din nou prin acest oraş cu alură de prinţ oriental şi să constat, a doua oară, că este o plăcere.



M-am plimbat, aşadar, prin încântătorul Souq Waqif, bazarul elegant, împărţit în zone distincte de negustori pricepuţi, de la cei care vând condimente, la covoare, bijuterii, ceramică sau parfumuri. Am savurat o delicioasă cină cu specific arab, alături de un pahar de limonadă cu mentă, după care m-am îndulcit poate prea tare cu o porţie de kunefe.






 
Am făcut o tură prin grandioasa insulă artificială Pearl Qatar, locul în care se înalţă zgârie nori maiestuoşi şi care, deocamdată, este unica zonă în care străinilor li se permite să-şi cumpere apartamente.




 
Am vizitat Qatara Village, tradiţionalul sat cultural qatarez, care oferă cultură pe pâine oricărui pasionat de artă, sub orice formă a acesteia.









 
Şi nu în cele din urmă, am intrat într-un muzeu care m-a lăsat cu gura căscată (şi pe care nu apucasem să-l văd la prima vizită): Muzeul Islamic de Artă din Doha, o adevărată bijuterie arhitectonică. Una care adăposteşte colecţii fascinante: lucrări de ceramică, sticlă, metal, textile, manuscrise, obiecte antice ş.a.m.d., într-o prezentare de clasă. În caz că ajungi în Doha şi ai la dispoziţie timp pentru a face un tur, nu rata acest muzeu, fiindcă, după mine, este una dintre capodoperele lumii arabe.


 
 




 
Mondialul din 2022, o provocare imensă pentru Qatar

Se ştie că în 2022, Qatar va organiza turneul final al Campionatului Mondial de fotbal. O provocare imensă pentru micuţa ţară din Golf, care are însă suficient de multe argumente pentru a demonstra că este capabilă să organizeze un eveniment de o asemenea amploare. WC 2022 va fi primul turneu final mondial care nu se va desfăşura vara (ar fi fost imposibil, având în vedere căldurile deşertului), ci va avea loc în perioada noiembrie-decembrie.

Am avut şansa să vizitez în Doha muzeul (dacă se poate spune aşa) care prezintă "drumul spre 2022" - mai exact, elementele cheie care stau la baza organizării Mondialului. Se numeşte The Legacy Pavilion, se află la etajul 14 al turnului Al Bidda, din cartierul de business al oraşului, şi este un "must" pentru oricine iubeşte fotbalul.


Am aflat despre cum s-au desfăşurat lucrările la cele opt stadioane, şi am văzut machetele acestora. Sunt adevărate bijuterii, construite în mod individual după idei şi concepte separate, mergând până acolo încât unul dintre ele (Ras Abu Abous) va fi asamblat din module pentru Mondial, apoi dezasamblat, părţile componente urmând să fie folosite în cadrul altor proiecte, sportive sau care nu au legătură cu sportul.


Am mai aflat despre infrastructura pe care Doha se pregăteşte să o pună la dispoziţia vizitatorilor pe perioada turneului final. O provocare cu atât mai mare cu cât niciodată Mondialul nu a fost organizat într-un teritoriu atât de îngust. Practic, cele 8 stadioane se află pe o suprafaţă restrânsă, care cuprinde Doha şi împrejurimile oraşului. Va fi pentru prima oară când echipele nu vor zbura între localităţi pentru a-şi desfăşura partidele.

Fanii care vor ateriza pe Aeroportul Internaţional Hamad vor ajunge într-o jumătate de oră în oraş, graţie metroului. Apoi, pe perioada Mondialului, se vor putea deplasa atât cu metroul, cât şi cu autobuze şi taxiuri cu aer condiţionat. Dar şi cu, atenţie!, taxiuri pe apă, care vor face drumul între o parte şi alta a golfului de-a lungul căruia se întinde oraşul. Şi apropo de aer condiţionat, e de menţionat, printre alte zeci de lucruri, că toate stadioanele vor beneficia de aer condiţionat, astfel că în interiorul acestora va fi o atmosferă plăcută, indiferent de temperatura de afară (care în perioada noiembrie-decembrie este, totuşi, suportabilă).



În Doha, cu Qatar Airways

Dar până la Mondialul din 2022 mai este timp suficient pentru a vedea cum apar în Doha noi minuni ce ţin de arhitectură sau de infrastructură. Până atunci, să reţinem acest oraş ca o posibilă destinaţie pentru un city break sau, de ce nu?, pentru o vacanţă ceva mai prelungită.
În Doha ajungi cu Qatar Airways, compania qatareză care şi-a început activitatea în anul 1994, şi care a devenit, de-a lungul anilor, una dintre cele mai prospere şi de succes linii aeriene din lume. De altfel, Qatar Airways a primit de nu mai puţin de patru ori (ultima oară în 2017) premiul pentru Compania Aeriană a Anului (Airline of the Year), acordat de Skytrax.

Pe ruta Bucureşti - Doha s-a nimerit să zbor cu un aparat celebru: Boeing 787 Dreamliner, despre care se spune că aduce luxul la înălţime, înglobând noi tehnologii, care scot în evidenţă confortul de la bord. Dreamliner poate transporta până la 254 pasageri, având 22 de locuri la Business Class şi 232 la Economy. Le-am testat pe ambele şi pot spune, cu mâna pe inimă, că sunt curcubeu pe cerul sufletului.

Două vorbe şi despre Aeroportul Internaţional Hamad, nodul aerian al Qatarului, care se întinde pe o suprafaţă de 600.000 mp, primind în prezent 30 de milioane de pasageri anual (se estimează că, după extindere, numărul acestora va creşte la 50 de milioane). Este un aeroport vast, pe care l-aş defini în acelaşi timp ca pe un spaţiu în care arta contemporană îşi găseşte un excelent loc: galerii unice, expoziţii şi spaţii de divertisment împânzesc aeroportul, alături de şase zone amenajate pentru activităţi speciale, de la staţii Apple la zone de televiziune, magazine şi piese de artă interactivă.



Cele 12 lounge-uri fac şi ele parte integrantă din aeroport, detaşându-se fabulosul Al Mourjan, business lounge-ul Qatar Airways în care numai ceea ce nu există nu ai la dispoziţie, dacă eşti nevoit să-ţi petreci câteva ore între zboruri.

Uite cum arată business lounge-ul Al Mourjan, din Aeroportul Internaţional Hamad, din Doha:

0 comentarii

Publicitate

Sus