30.11.2005
La iniţiativa Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale a fost constituit un grup de lucru pentru elaborarea conceptului de brand al României. Viitorul concept va trebui să întrunească mai multe condiţii în acelaşi timp: să fie pozitiv, credibil, unic şi atractiv. Membrii grupului cred în steaua noastră.

Turismul, tehnologia informaţiei, industria vinului, "produsele de origine" sunt domenii în jurul cărora România îşi poate lucra şi umfla muşchii. Avem Băbească, Voroneţ, Deltă, Dracula, Mamaia, Sighişoara, urdă. Avem şi pălincă, Enescu, colinde, pe care domnul Jonathan Scheele le-ar lua oricând din România, dacă ar fi să plece pe-o insulă pustie, aşa a spus într-un interviu.

Nu trebuie uitat brand-ul Băsescu care se menţine pe primul loc în topul încrederii, cu 58%. Cu toate că briciul a trecut peste capul preşedintelui, puterea nu l-a părăsit. În Antichitate, părul capului şi, în general cel de pe corp, denotă, putere, forţă, virilitate. Cel văduvit de păr, se credea că devine vulnerabil. În plus, mai bine zis, în minus, preşedintele are ochii nelalocul lor, are şi urechile mici – aşa l-a caracterizat fostul ministru, Tănăsescu. Dar "am altceva mare", s-a-nfoiat Băsescu.

În campania la preşedinţie de anul trecut, cei doi rivali, N & B, s-au încleştat online de la brâu în jos. Şi astăzi site-urile celor doi, www.adriannastase.ro şi www.basescu.ro, mai poartă încă urmele acelei bătălii anatomice. Acea confruntare între cofrajele cu ouă ale lui Năstase şi ardeii roşii şi iuţi ai lui Băsescu.

Să ne amintim că liderii PSD-ului au avut mereu obsesia ouşoarelor. Ilie Sârbu, fostul ministru al agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, s-a auto-semi-castrat, la trecerea dintre ani. În aceste condiţii, roadele pământului, codrii, brazii, câmpurile de mătase au suferit de un management cu unul singur, redus. Pe vremuri, regele era detronat pentru că impotenţa lui atrăgea după sine blestemul impotenţei întregii comunităţi. În sfârşit, trebuie remarcat faptul că domnul Băsescu are în continuare o înclinaţie dostoievskiană spre autoflagelare întru purificarea brand-ului. Adică, nu poţi să nu alături ardeiul cel roşu de fraza de pe site-ul candidatului DA: "Ai câştigat dreptul de a fi alături de Geoană pentru a i-o trage lui Băsescu".

Avem deci ceva flegmă de şmecher în faţa Europei. Chiar dacă "România" înseamnă şi cei mai mulţi şomeri din Europa, violenţă domestică, excluziune socială şi ţara cu cele mai multe avorturi şi cei mai mulţi analfabeţi din Europa. Înseamnă şi 75% din tineri pe picior de plecare, odată cu intrarea noastră-n UE. Sunt dizabilităţile unei popor paralizat, fleşcăit. Rahatul din asfalt e imaginea mortăciunii noastre civice. Veşmintele orientale largi şi flotante, căciulile de blană cilindrice fermentează şi-acum "în cele mai adânci cute ale caracterului".

0 comentarii

Publicitate

Sus