Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Atelier LiterNet  Sageata  Proză scurtă  Sageata  Diversiuni şi aluviuni

Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro

Trendy


Iulia Arsintescu

05.06.2003
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Articolul anterior din rubrică
Articolul urmator din rubrică
" ...povestea este în întregime adevărată, de vreme ce am născocit-o de la un capăt la celălalt..."

Boris Vian

Personajul poartă Versace şi e locvace. Şi vehement!

"Spune repede, ştii care-i culoarea anului? Mă refer la anul ăsta, desigur! Ei, cum aşa, kaki-grena s-a purtat anul trecut! Dar cluburile la modă, cele în care e o-bli-ga-to-riu să fii văzut? Eşti sigur?? Ai habar ce băutură trebuie să comanzi dacă mergi într-un loc frecventat de lumea din publicitate? Ce meniu, dacă te nimereşti în cel mai fiţos restaurant pentru biznismeni? Ştii ce trebuie să alegi de la Max Mara sau din noul magazin Escada? Nu după preţ, nu!... dacă vrei să te învârţi în lumea asta, nu merge să te gândeşti la bani... Şi să nu mă iei pe mine cu filme, spectacole şi cărţi, că nu ţine! Adică suntem intelectuali, da?! Vrei să zici că la deştepţi nu există trenduri?"

Nu vreau să zic nimic, nici n-aş apuca să deschid gura. Prefer o lecţie gratuită despre viaţa la modă.

"Există, frate, există cărţi şi edituri la modă, există regizori, scenografi şi spectacole care se poartă la fel de asiduu precum culoarea anului. Există trend la pictori, actori, scriitori, dramaturgi, jurnalişti cum există şi la rase de câini şi pisici, la pet-uri, la obiceiuri de nuntă, vacanţe, rute de călătorie, plaje de peste mări şi ţări, autoturisme, vile cu sală-de-biliard-saună-şi-jacuzzi, mobilier "de marcă" implementat la Tâncăbeşti, multinaţionale, coduri de comportament, limbi străine, festivaluri de film, vedete - naţionale, internaţionale şi MTV -, posturi de televiziune, aromaterapie, caterincă sau mişto, secretari de partid şi directori de marketing, tipografii, luptători anticomunişti, băieţi de cartier, lideri carismatici, ONG-uri, cartiere rezidenţiale, guri de canal cu aurolaci, pantofi Gucci, hip-hop, telefoane mobile, bănci comerciale, firme de catering şi multe, multe altele! Păcat numai că nu există un ghid din care să înveţi toate lucrurile astea, trebuie să fii pe fază, să tragi cu ochiul, să furi meserie! Sau... mai bine aşa, altfel ar afla toţi proştii!"

Omul are un soi de meserie, dar nu-i destul! E tânăr ziarist şi vrea propria lui revistă. Sau jurnal de investigaţii. Sau foaie de opinie. Sau măcar firmă de PR. Orice. Nutreşte convingerea că, dacă "se freacă la marele fix" de cine trebuie, dacă "se socializează" cu cei mari şi tari, va reuşi.

"Cum alegi, aşa vei dormi! Sau, ceva mai precis, cum ierarhizezi, aşa eşti şi tu plasat în ierarhie. Dacă vrei să exişti, trebuie să ghiceşti şi să respecţi locul geometric al interesului semenilor tăi. Ha-ha! Locul geometric al interesului semenilor tăi, deştept zis, nu? Mai simplu şi mai pe şleau, să fii trendy."

El este. Măcar un talk-show TV tot o să pice!

"Există chiar şi o modă a ideilor de-a gata, să ştii. Aud frecvent, de exemplu, o mulţime de tipi plângându-se de cocteilurile, recepţiile şi dejunurile la care sunt siii-liţi să meargă. Păi, dacă pleci urechea la confraţii jurnalişti, ajung să te convingă ei pe tine, om simplu, că nu există nimic mai insuportabil pe lume decât un loc select, cu lume spălată, mâncare din belşug şi băutură scumpă şi gratis. Ce-o fi aşa de îngrozitor să te duci la Hilton sau la Marriott, să-ţi etalezi ţoalele şi parfumul şi să te îndopi cu delicatese? E greu, probabil, să faci conversaţie... Adevărul este că e greu! Vine de e dificil, fără antrenament, să emiţi gomos ori să asculţi interesat panseuri despre vreme şi vremuri! Dar cei care se plâng de cocteiluri şi alea-alea ar putea, pur şi simplu, să nu se ducă! De ce se duc? Îţi spun eu, amice, se duc pentru că e bine să fii văzut acolo. Mai întâlneşti pe unul-pe altul, mai schimbi o carte de vizită, mai afli despre un job plătit baban... Te mai pozează un amic, te mai bagă într-o revistă... Altfel cum să ajungi V.I.P.?? În plus îi vezi pe toţi ăia, îi ştii pe mulţi de când erau fomişti şi-ţi susţii ambiţia: dacă el a putut, eu, de ce nu? Păi, numai dacă ai şti ce complicat e să ajungi la recepţiile alea grele, frate, alea cu barosani adevăraţi şi fără presă, unii şi-ar vinde sufletul măcar să afle unde să se uite peste gard! Hai, pa, că trebuie să ajung la Ambasadă, e petrecere în cinstea uneia de-a lor pe care au decorat-o pentru nu-ştiu-ce."

N-are nici un articol de predat? Ba da, dar las' că-l scrie mâine, pe genunchi...

Articolul anterior din rubrică
Toate articolele din rubrică
Articolul urmator din rubrică




0 comentarii

Spacer Spacer