Când am văzut prima oară fotografia Blind Twins (de Jane Evelyn Atwood), fără ca iniţial să-i cunosc titlul, am crezut că cele două tinere stranii înfofolite până la gât cu paltoane şi fulare, sunt dansatoare. Ţinuta elegantă a corpurilor, felul cum se ţineau de mână şi uşoara încordare în care stăteau - ca în aşteptare, gata să se avânte cu cizmele pe pardoseala de piatră, mi-au sugerat că gemenele fotografiate cu ochii închişi practicau dansul contemporan. Desigur, nici vorbă de aşa ceva, însă de fiecare dată când mă uit la fotografia lui Atwood mă aştept ca dând pagina să găsesc un alt cadru în care fetele se unduiesc spasmodic lângă acelaşi zid cu zugrăveala jupuită. Au fost pozate în Franţa, în anul 1980, atât ştiu despre ele. Într-un alt cadru din aceeaşi serie, personajul principal este o pisică albă cu ochii holbaţi, mângâiată de copii nevăzători. Ochii nefiresc de largi, rotunzi, îţi sugerează în primele clipe că este vorba de o felină împăiată, apoi te gândeşti că toate acele degete flămânde care o pipăiau, au băgat-o în sperieţi.
Jane Evelyn Atwood este o bine cunoscută fotografă. De-a lungul anilor a imortalizat prostituate, femei închise în puşcării, refugiaţi din Darfur şi victime ale minelor antipersonal. Timp de zece ani a lucrat la un proiect despre nevăzători, pozându-i în şcolile din Franţa, Australia, Israel, Japonia şi SUA, pentru care a şi primit Premiul W. Eugene Smith.