Iar colega de peste drum încă mai e atentă. Cunoştinţe vechi, cele două clădiri cochetează cu invidie reciprocă. Cea mica stă la margine de drum şi cânta cât e ziua de lungă despre fericirea de a îmbătrâni frumos, spre ranchiuna Reginei de lângă.
Inedit, întrucât farmecul acestui vârf de deal se oferă abia în spatele lor. Un platou, dincolo, parc iniţial pitit, ce iese din umbră, împreună cu copiii din braţele sale. Iar ieşirea reiese brusc, purtând vitalitatea numeroaselor zâmbete fragile, jucate sub umbre subţiri, ieşire ce arată drumul spre capătul luminişului, capăt unde a avut timp să crească mare o abaţie şi încă ceva pe lângă.
De culoare franciscană, cuibul cu rugăciuni e destul de nud prin interioare, fără prea mulţi curioşi. O fecioară iconică în centru şi câţiva venerabili apuşi sub coloanele de pe aripi. Mersul spre altar abandonează ecourile copiilor din câmp, iar la întoarcerea trupului rămâne un singur vitraliu mut.
Şi ca orice abaţie vestică, trebuie să ne întâlnim şi cu pasiunile umbrelor sancte ce au căminul aici. O galerie cu trandafiri înfloriţi, îngrijită de călugări,
Contrar a ceea ce se poate intui, a privi la orizont dinspre un astfel de loc nu aduce fervoare. Mai degrabă poate fi trăită senzaţia neplăcută de a nu dori o coborâre către cei de jos, un instinct cam solipsist, de altfel nedorit. Precum o orgă barocă, divină în aparenţă, damnată în intenţii, gradina e trăită cu puţin venin în substrat. Aşa că mă duc spre un shopping laic.
Arunc picioarele
Întrucât
Notă: masterand al Facultăţii de Filosofie, autorul a participat cu scurtmetrajul de debut, intitulat Diafan, în cadrul Cannes Court Metrage 2013, http://unibuc.academia.