02.02.2020
În 2019 am avut şansa de a fi alături de o elită a managementului cultural: echipa care organizează Festivalul Ideo Ideis. De asemenea, am putut contribui la două proiecte mai speciale: Savantgarde şi Great HRs (see bellow). Apoi, în unele seri, am reuşit să continui un master la care tânjeam de fooaaarte mulţi ani. Şi în toată vria acestor proiecte, am avut alături the real thing: familia şi prietenii, care, adeseori, au testat şi chiar au consumat din produsele acestor proiecte.

Haideţi să vă spun despre fiecare câte ceva. Despre fiecare proiect, desigur. Urmează inevitabil, nişte lots of shameless promotion:) din perspectiva unui HR-ist, CSR-ist, îmbibat în multe alte ism-e din categoria "corporatismelor".

Ideo Ideis: o echipă formată din circa 15 experţi de prima mână. Toţi angajaţi full time, punând umărul la acest Festival în timpul lor liber, dar cu o determinare, un grit, o orientare spre calitate şi spre o eficienţă a gestionării resurselor cum rar am văzut. Şi nu doar ei. Voluntarii! Artiştii! Actorii! Trainerii! Mentorii! Spectacolele! Trupele de teatru! Elevii! Fiţi cu ochii pe a 15-a ediţie. Locul şi perioada: unde altundeva decât la Alexandria, în august 2020. Copiii mei numără deja lunile rămase. I-am lăsat la final pe fondatori, care au avut maturitatea suficientă să investească timp şi încredere în echipe externe de consultanţi, experţi şi design think-eri, pentru a păstra vitalitatea conceptului. Ba chiar mai mult decât atât, într-un Advisory Board! Înseamnă enorm. Chapeau!

Savantgarde: o iniţiativă media super-smart. M-am alăturat proiectului în urma cu vreo doi ani, ca traducătoare (în maghiară), voluntar. Pentru că mi-a plăcut foarte mult selecţia editorului. Savantgarde e despre ştiinţă, tehnologie, arte, natură, comunităţi inteligente şi nu numai. Nimic nu s-a schimbat de atunci în ceea ce priveşte atenţia la formă, la conţinut, la selecţia autorilor şi a surselor + umor, curaj, badass-ness la greu. De fapt, s-a schimbat ceva: Savantgarde se făleşte cu prezenţă în zona de blogging, are un newsletter, poate fi auzit la Radio România Cultural, se citeşte pe Scena9, se scrollează pe Facebook, se degustă pe LinkedIn, şi urmează o serie de discuţii live (streaming) şi ceva podcasting. Şi ar mai urma şi nişte prezenţă pe Instagram. Idei?:)

Great HRs: o comunitate mică de HR-işti, oameni de afaceri, antreprenori şi simpatizanţi. Un proiect în care nu ai cum să nu rămâi dacă îţi plac flexibilitatea şi posibilitatea de a discuta despre cum văd experţii HR şi cei din zona business evoluţia resurselor umane. Un proiect în derulare, care promite insight-uri în lumea tot mai provocatoare a HR-ului.

Masterul de Management Intercultural: exceptând nervii întinşi la maxim în sesiune şi frământările interioare, ulterioare (dar, totuşi, ce dracu' a fost în capul tău?) şi exterioare ("Mama, cum poţi să scrii atât de mult la o lucrare?"), continuă să fie o experienţă de trăit: metode diverse de predare din partea unor profesori din Germania, Elveţia şi Belgia, dar şi celor autohtoni, foarte buni şi ei (pe unii îi puteţi citi în Dilema Veche, alţii au publicat cărţi minunate, inclusiv cu materii care se pretează la orice MBA cu ştaif).

În rest, am fost destul de mult timp şofer, cu multe ore aşteptând copiii să termine repetiţiile la Corul de Copii Radio, sub bagheta lui Răzvan Rădos, un dirijor care mai are un pic şi trece de botez :), adică preia o moştenire uriaşă de la domnul Voicu Popescu.

2019 mi-a arătat cum poate cineva din zona corporate să se înţeleagă cu oameni din domenii aparent extrem de diferite. În companii, vorbim des despre agilitate, flexibilitate, eficienţă, calitate, adaptabilitate, colaborare şi alte buzz words similare. Toate aceste lucruri pe care la dorim implementate în zona corporate, le-am găsit aici vii, practicate zi de zi, aplicate cu stil şi mult firesc. Cât despre 2020, business as usual!:)

PS: Răzvan, mersi pentru oportunitate şi pentru discuţia memorabilă despre muzici avută în drum spre casă, când cu Ideo!:)


*
Aşteptăm topurile amintirilor voastre din anul 2019 în word, cu diacritice, pe adresa [email protected], până pe 5 februarie 2020. Mai multe detalii despre acest fel de top aici, într-o invitaţie făcută în 2008, dar rămasă încă valabilă. (Redacţia LiterNet)

0 comentarii

Rubricile categoriei

Topuri

Publicitate

Sus