14.01.2008
Elle
Cu fusion, ar fi răspunsul...

Dar să nu anticipăm.

Închipuiţi-vi-o, mai bine, pe Andreea Esca deschizînd, sobră, "Ştirile" de la ora 19 cu acest anunţ: "Astăzi, la restaurantul Balthazar din Capitală, un grup de experţi a analizat evoluţia trendurilor în societatea românească..." Cam în acelaşi timp, Lucian Mîndruţă - pe altă antenă, fireşte - ar anunţa acelaşi lucru, adăugînd, cu o sclipire în ochi: "în jurul unui prînz copios".
Într-un reportaj, Ducu Darie ar declara, entuziast, că se pregăteşte de repetiţii cu o piesă de actualitate ex-cep-ţio-nală inspirată de trenduri. Răzvan Mazilu ar mărturisi într-un interviu, păstrînd misterul, că nu poate spune prea multe despre următorul spectacol în care va dansa - decît că este o continuare a lui Dorian Gray în cluburile trendy ale Capitalei. Iar Venera Arapu - care este ideea de Trend în persoană! - s-ar mulţumi să apară în acele locuri trendy ale Capitalei ca o versiune feminină a lui Dorian Gray. Şi, după toate aceste evenimente senzaţionale, Roxana Voloşeniuc (always trendy ea însăşi, după cum se ştie) ar fi scris, cu graţie, editorialul revistei pe care-o citiţi.

Dar, fiind în preajma sărbătorilor şi Roxana avînd de făcut cumpărături (multe cumpărături!), împodobit brad (un brad cît hotelul Ritz!) ş.a.m.d., aş fi însărcinat eu cu acest lucru.

Iar eu aş scrie aşa:

Miercuri 8 decembrie, cei pe care i-am amintit mai sus - plus Mihai Albu, Pepe Berciu, arhitectul Adrian Ciocăzan şi Fozi Manea, plus subsemnatul - au luat prînzul la restaurantul Balthazar. Afară era soare, înăuntru străluceau luminiţele din pomul cu răvaşe şi, de jur împrejurul mesei, o cantitate uriaşă de mîncare aştepta să fie savurată... Dar, în ciuda bunătăţilor fusion care-ţi făceau cu ochiul din toate părţile, a parfumurilor apetisante, culorilor rafinate şi sunetelor de tacîmuri asortate, cling-cling, mesenii nu prea s-au atins de mîncare. Erau zece oameni curioşi, interesaţi - dar ce spun, pasionaţi! - de cu totul altceva: evoluţia trendurilor în societatea românească. Aşa că s-a mîncat mai mult trend pe pîine: cum apar aceste trenduri (cu puţină sare), cine le lansează (cine are piper), cine le urmează (cine nu are piper), unde pot fi identificate (acolo unde e şi sare, şi piper), etc... Elle a stat de vorbă cu ele & ei, încercînd să afle. Căci - luat cu discuţia, am uitat să vă spun: - evenimentul era organizat de Elle.

Probabil că vă întrebaţi de ce s-au strîns toţi aceşti zece lideri de opinie (mă rog, nouă: cel care scrie a fost doar moderator), toţi oameni superocupaţi, pentru a conversa despre trenduri. Răspunsul e simplu: pentru că ele există! Ştiţi cum se spune - lucrurile despre care nu se vorbeşte nu există; cele care există, în schimb, sînt atît de comentate & de răscomentate încît te-ntrebi, uneori, dacă merită să se vorbească atîta despre ele. Nu e cazul trendurilor: ele există, ce-i drept, de ceva vreme, dar o discuţie serioasă nu a existat pînă acum. Iniţiativa Elle este un pionierat în domeniu; iar discuţia - deşi a fost mai mult o şuetă simpatică, fără morgă doctorală şi fără fasoane savante - a scos la iveală mai multe lucruri interesante decît ne-am fi aşteptat. A fost o "bună trenduială", pe care toţi cei invitaţi să o rînduiască şi-ar dori-o continuată.

Unii judecă un loc după criterii foarte personale - eu, de pildă, ştiu dacă voi mai intra, sau nu, într-un restaurant sau într-o cafenea după calitatea ciocolatei calde servite acolo: dacă locul nici n-a auzit de "ciocolată caldă", nu mai pun piciorul. Dacă a auzit, dar o face prost, idem. Dacă a auzit şi o face acceptabil, mă mai gîndesc. Iar dacă nu doar a auzit, dar o face atît de bine încît se-aude numai de ciocolata caldă făcută acolo - m-a cîştigat de client permanent! Legătura cu "trendul"? Ei bine, hai să zicem că, dacă ciocolata există de cîteva sute de ani - la-nceput a fost modă, apoi obişnuinţă -, cei care o fac foarte bine, atrăgîndu-şi o clientelă selectă şi exigentă, transformă ciocolata caldă într-un trend. E o chestie de atitudine, de a fi cool - o chestie de "coolitudine", deci. Cine are destulă imaginaţie poate inventa trenduri. Cine are destui bani le urmează. Cine are şi bani, şi imaginaţie le adaptează gustului propriu. Fusion. În interiorul României care nu prea contează - prinzînd abia "pe coadă" trendul european - există o Românie care contează şi care este perfect sincronă cu lifestyle-ul european.

Cam asta ar fi concluzia "seminarului intensiv" de la Balthazar.

Publicitate

Sus