Bunicii mele, drăguţa de ea, îi plăceau la nebunie brînzeturile franţuzeşti. Nu exista să mă-ntorc de la Paris şi să nu-i iau, din aeroport, brînza ei preferată - le crottin de chèvre. Îmi amintesc cu cîtă bucurie desfăcea folia de aluminiu în care vînzătoarea de la "duty free" învelise brînza, cum o ducea la nas, cu mîini tremurate, şi o mirosea ca pe un parfum preţios. |
Ne iluzionăm că sîntem mult, mult mai interesanţi decît ei - decît alţii, în general. Unii merg cu iubirea de sine atît de departe încît s-au autoproclamat "branduri"! Mi se face frică... Probabil că sînt - iremediabil - de modă veche, dar niciodată nu mi-am dorit să devin "brand". (Mi-aş fi dorit să devin Brando - asta, da!) Am avut surpriza să aflu că aş fi pentru că cineva a scris, pe un blog, aşa ceva. Apoi, o prietenă jurnalistă a făcut o recenzie la o carte de-a mea şi a folosit, din nou, acest cuvînt: "Leo e deja un brand, nu?" Întrebarea se vroia - poate - retorică, dar răspunsul meu - cît se poate de categoric şi de neretoric - este: NU, nu sînt! De ce aş fi? Faptul că fac o meserie cumva publică nu ar trebui să mă arunce, din oficiu, în gura acestui "leu" flămînd care este celebritatea; nu o vreau, nu mi-o doresc. Cum să-ţi doreşti să fii o marfă?!
După cum, sincer, nu înţeleg epidemia asta de bloguri. Toată lumea îşi face bloguri! Cine e celebru îşi face blog că deh, lumea cică trebuie să ştie ce face, 24/24, celebritatea - cu cine, cum, unde ş.a.m.d. Cine nu e celebru îşi face blog sperînd - probabil - să devină; cele "15 minute de celebritate", remember? Numai că, atunci cînd toată lumea are parte de cele "15 minute de celebritate", însăşi noţiunea de celebritate ia o pauză... Vorba unui film văzut la TIFF (ăla brand!): "În viitor, toată lumea va fi anonimă timp de 15 minute..."
Să dea Dumnezeu!