24.12.2019
În 2019 în general am şomat şi, astfel, am reuşit să scriu două cărţi - ambele pe teme de publicitate, ambele la Editura Integral. În primăvară mi-a apărut Retorica sloganului / Manual de copywriting în limba română, un compendiu al cursurilor de scriere publicitară pe care le-am predat în ultimi ani; iar în toamnă am scos Publi-Cetatea / Branduri de poveste, o colecţie de eseuri şi articole, care cuprind istoria tranziţiei şi post-tranziţiei reflectate în publicitatea de la noi.

 

Tot astă toamnă, am revizuit două traduceri importante din domeniul ştiinţei politice pe care le publicasem în ediţii princeps cu ani în urmă: Karl R. Popper, Lecţia secolului trecut şi Albert O. Hirschman, Morala secretă a economistului. Noile ediţii au apărut la Baroque Books & Arts în colecţia Zoon-Politikon îngrijită de Cristian Preda.


Pe de altă parte, 2019 este anul în care m-am chinuit zadarnic să pornesc un proiect de etnografie urbană foarte util - dacă nu chiar urgent! - din punct de vedere social. Era cât pe ce să închei anul deznădăjduit şi mâhnit să constat că, deşi discursul public abundă în lozinci înaripate despre schimbarea în bine a României, în realitate domneşte stagnarea şi complezenţa în vechile metehne.

Noroc că iarna lui 2019, chiar a doua jumătate a lui decembrie, mi-a adus o bucurie din partea Sarmalelor Reci, care au înregistrat acest cântec pe textele mele, cu muzică de Zoltán András.

Se numeşte "Fie ca" şi îl dedic tuturor liternauţilor, cu dedicaţie specială echipei LiterNet.ro, de care mă leagă o veche prietenie.

Sărbători fericite, un an nou mai bun dcât cel vechi şi - vorba cântecului - "fie ca să fie"!


*
Aşteptăm topurile amintirilor voastre din anul 2019 în word, cu diacritice, pe adresa [email protected], până pe 15 ianuarie 2020. Mai multe detalii despre acest fel de top aici, într-o invitaţie făcută în 2008, dar rămasă încă valabilă. (Redacţia LiterNet)

0 comentarii

Rubricile categoriei

Topuri & Retrospective

Publicitate

Sus