Despre Alexandra Costin ar fi păcat să scrii doar după ceea ce oferă realitatea obiectivă a interpretărilor sale, o perfecţiune tehnică neostentativă, dublată de sensibilitate şi personalitate ce însoţesc cu minuţiozitate parcă tot mai multe din planurile pe care le poate oferi muzica pe care o interpretează.
Alexandra Costin este genul de interpret care se situează întotdeauna la cîrma naraţiunii artistice a discursului muzical, datorită temperamentului său. Fire voluntară, ea nu se lasă cuprinsă de dificultăţile sau dilemele secundare ale unui text de cea mai mare dificultate, cum a fost cazul Concertului nr. 4 pentru pian şi orchestră de Beethoven, ci încearcă - şi, lucru remarcabil, chiar şi reuşeşte – să spună ceea ce are de spus. Este vorba, aşa cum am mai scris şi cu ocazia concertului trecut de la Sala Radio, despre o fericită proporţie dintre ambiţia şi strălucirea tinereţii, dublată de respectul şi rigoarea autoimpusă faţă de sfaturile iluştrilor săi profesori. La toate acestea, Alexandra Costin adaugă cu naturaleţe şi delicateţe marca sa personală. Este vorba despre o manieră de interpretare şi o concepţie asupra actului artistic ce o individualizează şi o motivează în efortul imens pe care este dispusă să îl facă. Mesajul său muzical sincer nu recurge la artificii. Conţinutul muzical, frazele sale sunt rostite cu claritate şi bucurie. O bucurie împărtăşită şi de publicul care a rechemat-o pe scenă minute în şir.
În momentele de mare virtuozitate nu se limitează doar la a demonstra, în timp ce în părţile lente lirismul nu este ascuns sub masca unei false profunzimi. Aceste dozaje îi reuşesc fiind fără îndoială perfectibile în acelaşi timp. Ori tocmai această tuşă necăutată de continuă căutare conferă pianisticii sale un farmec aparte. Actul său artistic oferă astfel pe lângă bucuria momentului şi pe aceea a unui drum larg deschis pentru imprevizibilele reuşite viitoare.
Alexandra Costin a început studiul pianului la vârsta de 5 ani, a parcurs traiectoria obişnuită în Bucureşti – Liceul şi Universitatea Naţională de Muzică, absolvind cursurile acesteia din urmă la clasa profesoarei Dana Borşan. După mai multe burse obţinute în Europa, la 23 de ani viaţa ei profesională a pornit pe un drum mai puţin obişnuit pentru un tânăr muzician român, pînă nu de mult. În acest moment este absolventă de master în interpretare la Baylor University, S.U.A., la clasa profesoarei Krassimira Jordan şi doctorand la Boston University, clasa profesorului Anthony di Bonaventura, la aceeaşi disciplină. Laureată a unor concursuri naţionale şi internaţionale, Alexandra Costin a susţinut concerte în compania majorităţii filarmonicilor din ţară, dar şi a Orchestrei simfonice din Maracaibo (Venezuela), a Orchestrei Simfonice Naţionale din Taiwan, Mitteldeutsche Kammerphilharmonie Schonebeck, dar şi numeroase recitaluri în România şi în străinătate (Austria, Germania, Franţa, Grecia).
La pupitrul Orchestrei Naţionale Radio l-am revăzut pe Jin Wang, care a asigurat un acompaniament atent concertului beethovenian, programul mai cuprinzând Uvertura Egmont de Beethoven şi Sacre du printemps de Stravinski.