Ajuns ca majoritatea festivalurilor longevive răsărite după 1989 la fatidica ediţie a XIII-a, Festivalul-concurs de muzică folk "Om Bun" nu pare a fi marcat de această cifră. Imperturbabil, parcă neafectat de dificultăţile din ce în ce mai mari ale organizării unei astfel de întreprinderi festivaliere, omul-cheie al acestei manifestări rămâne acelaşi neobosit Victor Socaciu, care şi-a propus ca prin această competiţie să ofere tinerilor atraşi de genul folk o posibilitate de afirmare. Nu sunt puţine festivalurile de folk în ţară, numai în ultimele săptămîni având loc evenimente de gen la Bistriţa şi Galaţi. Încă de la prima ediţie, din 1991, a Festivalului "Om bun" (vreme în care era însoţit în organizare de Vali Sterian şi Mircea Vintilă), Victor Socaciu, preşedinte acum al Fundaţiei culturale "Om Bun" şi-a propus să promoveze muzica folk cu toate puterile, la un moment dat reuşind chiar să editeze casete şi CD-uri cu unii dintre câştigători.
Perioada de desfăşurare a festivalului a rămas aceeaşi, cu o săptămână înainte de Crăciun, 15-17 decembrie, iar locul este de ani buni Teatrul "Ion Creangă" (care şi-a primit publicul anul acesta proaspăt renovat). Juriul prezidat de realizatorul de emisiuni muzicale radio Titus Andrei, a avut de ales între 11 solişti şi grupuri vocale care au evoluat, fiecare după puteri, în cele două seri de concert. Aşa cum s-a întâmplat în ultimii ani, evoluţia folk-ului autohton către un gen de fuziune cu muzica pop sau rock (sau jazz, mai nou) pare că nu mai poate fi oprită. Majoritatea concurenţilor s-au apropiat de noţiunea de folk în primul rând prin faptul că s-au prezentat în formula voce cu chitară (fie solo, fie în grup), muzica prezentată, în multe cazuri compoziţii proprii ale tinerilor aspiranţi, părăsind uneori delimitările stilistice proprii muzicii folk. Apelul la versuri consacrate ale liricii româneşti nu a fost o condiţie, situaţie în care am avut supriza de a asculta multe versuri originale, uneori reuşite, alteori puerile.
Clasamentul final a cuprins şase nume, venind din întreaga ţară şi chiar din Republica Moldova. Aşa se face că Trofeul "Om Bun" a ajuns la Cluj, în posesia trioului Unde, cu interesante aranjamente vocale, cu piese complexe şi unele nostalgii jazzistice, care şi-a însuşit şi un premiu Radio România Actualităţi, constând în înregistrări speciale. Premiul special "Vali Sterian" a fost câştigat de Maria Butnaru din Constanţa, o prezenţă cu o voce plină şi justă, care a convins prin textele satirice (într-un registru tematic destul de restrâns, însă). Premiul I i-a revenit Teodorei Iacob din Sighişoara (şi ea beneficiară a unui premiu Radio România Actualităţi), premiul al II-lea grupului Gama din Bucureşti şi premiul al III-lea grupului Triolet din Iaşi, clasamentul încheindu-se cu Ion Martin din Republica Moldova, recompensat cu Premiul Radio Fun. Mai amintesc o preferinţă personală, duoul Domino din Bucureşti, din păcate neinclus în palmares, cu texte actuale, cu o interpretare extrem de justă şi dând impresia că sunt pasionaţi efectiv de ceea ce fac, trăind pentru muzică (se pare că îi puteţi auzi în Metroul bucureştean).
Prezentarea Adei Milea, surprinzătoare ca întotdeauna, personajul ei plin de imaginaţie a colorat desfăşurarea serilor de concurs, iar publicul nu a lipsit, aşa cum se întâmplă întotdeauna la acest festival care atrage spectatori diferiţi de cei ai mega-spectacolelor dance sau "de petrecere", şi ei tineri, şi ei bucureşteni, dornici de... altceva. În cele trei seri, după secţiunea concurs şi Gala laureaţilor, au avut loc şi recitaluri ale unor nume consacrate ale muzicii folk, din diverse generaţii, care au avut şi ele contribuţia lor esenţială în atragerea publicului: Ada Milea, Maria Gheorghiu, Tatiana Stepa, Victor Socaciu, Doru Stănculescu şi Sorin Minghiat, Adrian Ivaniţchi, Ducu Bertzi, Vasile Şeicaru, Mircea Bodolan, Dinu Olăraşu, Eugen Avram, Florin Chilian, Mircea Vintilă şi grupul Brambura, grupul Ecou, Pasărea Colibri sau Mircea Hohoiu din Germania.