- Ce avem azi în agendă?
- Situația de pe Terra. Sfârșitul secolului III, cifră de afaceri, planuri.
- Cine participă?
- Ca de obicei: echipa de vânzări, marketing și... strategia.
- Strategia? De ce i-am chemat pe ăștia? Ce treabă au ei?
- Ei au vrut să vină. Nu i-am chemat noi. Au zis că e o problemă legată de cultura organizației acolo, de motivație, nu știu. Au zis că vor să participe.
- Hai să începem atunci. Cine sparge gheața? Băiatul nou de la vânzări?
- Da, da. Eu am ridicat mâna. Aș vrea să spun că se poate mai bine pe Terra să știți. Am studiat modele asemănătoare. Treaba nu e destul de coagulată și nu se mișcă suficient de repede. Nu ne atingem target-urile.
- Dar nu l-am trimis acolo pe băiatul ăla? Pe Isus? Să îi coaguleze, să îi motiveze?
- Ba da! Și a făcut treabă foarte bună. Dar știți că nu a stat mult și acum se cam pierde efectul. Le trebuie un reminder permanent.
- Nu fac și ei ca peste tot? Să își amintească data de naștere și data morții și să consume? Ce reminder le mai trebuie?
- Ba da, ba da! Dar cred că asta e problema. Cu moartea a fost foarte clar, foarte dramatic. S-a consemnat totul destul de exact că el era deja celebru și îl urmăreau destui. Data nașterii am încercat noi să o marcăm, dar au zăpăcit-o ei, s-a cam pierdut.
- Aha, și a devenit chiar așa o problemă?
- Păi cu vânzările e problema. Cu cifra de afaceri. E păcat să nu o dublăm.
- Dacă îmi dați voie, vă rog. De la marketing sunt. Să vă detaliez cu vânzările. Am observat că merge mult mai bine dacă legăm evenimentul de copii. Toată lumea are copii, mă rog, aproape toată lumea. Când e cu familie și copii se prăbușesc toate barierele, totul e permis. Și ceva legat de mâncare, de băutură. Asta merge peste tot. Avem studii...
- Dar noi nu l-am trimis doar pentru vânzări acolo, nu? Parcă era altceva...
- Dacă îmi dați voie! Sunt de la Strategie. Noi am insistat cu Isus. Am zis că să dăm un sens, o speranță, să răspundem la niște întrebări. De aia am și vrut să venim, să discutăm iar.
- Așa e! Îmi amintesc! A fost ideea voastră. Destul de dramatică! Nu a prins suficient?
- A prins foarte bine, dar știți că avem concurență. Ne-am gândit să punctăm mai bine cu data nașterii. Mai ales că nu mai e clară, au uitat-o. Hai să punem 25 Decembrie să lovim puțin în treaba cu Saturnalia.
- Nu mai știu ce e asta. E de la concurență?
- E o sărbătoare mult prea evoluată, mult prea cool, în care sclavii și stăpânii schimbă locurile. Sunt organizate petreceri publice, se oferă cadouri. Oamenii bogați îi ajută pe cei săraci cu bani sau cadouri. Sclavilor le e permis să nu își asculte stăpânii fără să fie pedepsiți. Fac schimb de haine cu stăpânii și le sunt servite mâncare și băutură. În timpul acestei sărbători, sclavii pot spune ce vor, fără să existe consecințe, adică se bucură de privilegiile cetățenilor liberi, au și libertatea de a juca jocuri de noroc sau a se îmbăta!
- Nu te cred!? Fac ei asta acum, pe Terra, în Roma sau cum îi zice? Dar asta e bine, nu? E bine sau e rău?
- Păi în felul ăsta treaba nu evoluează corect. Adică situația pare chiar ok și nu se mai revoltă, nu respectă scenariul.
- Mda.. înțeleg, înțeleg. Și cum legăm lucrurile astea de Isus?
- Ne-am gândit să dăm o lovitură strategică, cu efect dublu. Îi punem lui Isus data nașterii chiar atunci, pe 25 Decembrie. O să fie ceva memorabil și vine pe un pattern de consum deja format. Boost de vânzări și ancorare puternică pe valori perene. Mai adăugăm noi niște detalii, dar restul vor face ei în timp.
- Stai puțin! Dar nu se vor prinde? Adică nu e nici o legătură acum. Aș zice că se bat cap în cap.
- Cu timpul se vor suprapune. Detaliile astea se șlefuiesc neașteptat în timp. Și lumea uită repede, că nu au încă surse de informare în masă. Am încercat noi cu evangheliștii, dar nici ei nu au lăsat totul clar, după cum se vede de fapt.
- Da, e bine. Îmi place cum sună. Hai să încercăm... Gata băieți! Ajunge cu subiectul ăsta că mai sunt atâtea planete de discutat.
***
- Offf... Nu am apucat să prezentăm și ideile noastre de marketing. Și aveam ceva atât de tare! Un moș gras cu un sac mare care aduce cadouri în toată lumea cu o sanie fermecată. Adică aduce la copii, dar e cu familia, cu mâncare, cu băutură, cu tot ce trebuie. Bifam toate obiectivele.
- Nu fi trist că mai e o ședință cu Terra peste vreo 1.500 de ani și zici atunci dacă nu uiți. Ai timp să mai șlefuiești ideea, să o mai colorezi. Poate în roșu, că dă bine cu zăpada albă de pe 25 Decembrie! Ha ha ha. Ho ho ho!