"Magie".
Cuvânt răs-folosit în Londra de dinainte de Crăciun, alături de "dragoste". Specialiştii în marketing ai momentului au ajuns la concluzia deşteaptă că, pentru ca un proiect să fie de succes, trebuie să apeleze la visele consumatorului, nu numai la emoţii, la ţelurile lui cele mai înalte, la magie şi iubire, dincolo de orice.
Oxford Street este considerată cea mai ocupată stradă de cumpărături din Europa. Toate brandurile cunoscute au magazine pe Oxford Street, iar conform Retail Week, chiria ajunge la sume exorbitante - 1,3 milioane de lire pe an pentru Foot Locker. Să te plimbi pe Oxford Street e întotdeauna o aventură, strada pare să aibă un zumzet, o fluiditate şi un ritm propriu; puhoaiele de pietoni cumpărători cu sacoşe uriaşe patrulează sacadat, cu concentrare maximă, cu privirea ţintită înainte. Din când în când, circulaţia pe Oxford Street e închisă din cauza feluritelor evenimente. Dar zumzetul e constant, fluid.
Oxford Street împodobită de sărbătoare e o experienţă şi mai specială, cu zumzet capitalist potenţat de lumini şi... magie. Un zumzet mai gol, de data aceasta, de parcă maşina care scoate dorinţe împlinite pe bandă rulantă din Primark a început să meargă în gol.
Dacă ai tupeul să te opreşti din mers, poate gestul tău îi trezeşte pe soldăţeii porniţi întru împlinirea viselor. Sau poate nu.
Unii dintre ei, speriaţi de atâta magie, au adormit oleacă cu achiziţiile lângă ei, în aşteptarea Moşului.
Aşteptăm poveştile voastre de Crăciun în word, cu diacritice, pe adresa [email protected], până pe 24 decembrie 2014. Mai multe detalii aici.